187252
۱۰ آذر ۱۳۹۷
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عنوان کرد؛

حفظ حیا و عفاف عاملی مهم در سلامت جنسی کودکان

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری عفت و حیا را رکنی مهم در حفظ سلامت جنسی کودکان دانست.

به گزارش کودک پرس ، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی شب گذشته که در مسجد صاحب الزمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) واقع در جنب میدان امام برگزار شد، گفت: روز جمعه آقای تمام ایام است.

وی در ادامه سلسله مباحث مربوط به شهوت افزود: در تربیت جنسی کودک مطالبی بیان شد، اولین مطلب سلامتی جنسی است و مطلب دیگر عفت و حیا است، سلامت جنسی به معنای حفظ کردن کودک در برابر ابتلا به گناهان جنسی است و عفت و حیا مربوط به روحیه است که باید به صورت یک عادت در وجود کودک نهادینه شود.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: عادت مربوط به عملکرد نیست بلکه ممکن است انسان ها با عادت های مختلف در یک جا جمع شوند که بدون نیاز به تفکر به انجام یک عمل عادت داشته باشند که این مسأله از عملکرد مهم تر است؛ در تربیت جنسی کودک باید فرزند به گونه ای تربیت شود که تحریکات خلاف شرع در ذهن او تداعی نشود که متأسفانه این مسأله از سوی والدین مغفول می ماند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بعد از تولد فرزند، پدر و مادر به هیچ عنوان نباید برای ایجاد تفریح کودک و خودشان، به اعضای جنسی او دست بزنند چرا که روحیه شهوت در وجود کودک به دنیا می آید و در آینده نمایه های شهوت رانی در رفتار او نمایان می شود؛ این کودک در زندگی اش به بلوغ زودرس دچار می شود و در دوران بلوغ نیز دائماً به فکر ارتباطهای حرام خواهد بود.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امیرمؤمنان(علیه‌السلام) در روایتی می فرمایند، مادری فرزند دختر خودش را دائماً به بدن خودش بچسباند تا زمانی که فرزند سنش بیش از شش سال برسد، این رفتار شاخه ای از زنا است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه با بیان این که شب جمعه شب مناجات خاص با خداوند است، ابراز کرد: شب جمعه شب عید است تا جایی که در روایات شب جمعه بالاتر از شب عید قربان و عید فطر دانسته شده است؛ در روایت آمده است روز جمعه آقای روزها است و در روایتی دیگر آمده است شب های جمعه برای منزلتان میوه تهیه کنید تا فرزندانتان تفاوت این شب را با شب های دیگر متوجه شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سیره امام رضا(علیه‌السلام) آمده است که ایشان در نماز شب جمعه و صبح جمعه، سوره جمعه را می خواندند و خواندن سوره جمعه برای آماده شدن در نماز جمعه است ولی عده ای به بهانه های مختلف از خواندن نماز جمعه طفره می روند؛ در سوره جمعه به صراحت بیان شده است که وقتی صدای اذان روز جمعه در جامعه پخش شد همه باید خرید و فروش را رها کنند چرا که به خاطر ناآگاهی از بیع حرام به آن مشغول می شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار