موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
176134
۲۵ شهریور ۱۳۹۷
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

فرهنگ عاشورا و محرم نقطه عطف تاریخ است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: عاشورا و محرم نقطه عطف تاریخ است و مبلغین و مبلغات باید در این ایام ارزشمند لازم است تاریخ اسلام را با بیان آموزه های دینی محرم و عاشورا و نهضت امام حسین (علیه‌السلام) برای آحاد مردم به خصوص نسل نوجوان وجوان تبیین نمایند.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، در دیدار  مسئولین هیات های مذهبی شهرستان تاکستان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد گفت: عاشورا  و محرم نقطه عطف تاریخ است و سخن از ظلم ستیزی و مبارزه با فساد امروز دیگر فقط به جامعه دینی و اسلامی تعلق ندارد و جهانیان هم پیام عاشورا را به خوبی فهمیده اند.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ماه محرم و عاشورا زمینه و فرصتی برای احیاء امور دینی است و این رسالت سنگین به عهده شما مبلغان است که باید فرهنگ عاشورا به عنوان یک دانشگاه بزرگ، تبیین نماییم.

امام جمعه شهرستان تاکستان بیان کرد: دشمنان امروز در فضای مجازی باورهای نسل جوان را نشانه گرفته اند و با مدیریت ادراکات، احساسات، تحریکات و تصمیمات دنبال اهداف شوم خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: بالاترین منکر ظلم ظالم است که امام حسین(علیه‌السلام) ایستاد و این منکر را از بین برد و ما هم باید از همین رویه برای ایستادگی و استقامت در مقابل دشمنان نظام استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ماه محرم بهترین فرصت است تا فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر احیا شود، عنوان کرد: غفلت از فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر موجب کم‌رنگ شدن باورهای اعتقادی می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: عاشورا و محرم نقطه عطف تاریخ است و مبلغین و مبلغات باید در این ایام ارزشمند لازم است تاریخ اسلام را با بیان آموزه های دینی محرم و عاشورا و نهضت امام حسین(علیه‌السلام) برای آحاد مردم به خصوص نسل نوجوان وجوان تبیین نمایند.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان تاکستان تصریح کرد: دشمنان وقتی می‌بینند نمی‌توانند نور امام حسین(علیه‌السلام) را خاموش کنند تلاش می‌کنند از راه بدعت‌گذاری و خرافه‌چینی تاثیرپذیری این ماه را در بین جوانان و مردم کم کنند، لذا باید هوشیاری لازم در این حوزه وجود داشته باشد.

 

 

 

 

منبع: حوزه

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار