موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
184859
۱۵ آبان ۱۳۹۷
آیت‌الله حسینی خراسانی:

موفقیت هر کشوری در گروی جوانانی تربیت یافته است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مدیران باید نیروهای جوان و نوجوان مستعد دارای شاخص‌های ویژه را شناسایی، حمایت، مدیریت و تربیت کنند، چراکه آینده موفقیت‌آمیز هر کشوری در گروی برخورداری از نسل جوان تربیت یافته است.

به گزارش کودک پرس ، آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی در همایش «تبیین دیدگاه‌های یوم الله 13 آبان و تقدیر از دانش‌آموزان برتر مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سه حوزه علمی ـ فرهنگی و ورزشی» که در این دانشگاه برگزار شد؛ گفت: از قدیم‌الایام رسم بر این بود که در مناسبت‌هایی نظیر ماه رمضان از حوزه‌های عملیه روحانیون را برای تبلیغ اعزام می‌شد و بعد از بازگشت گزارش سفر می‌دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام صادق(علیه‌السلام) نیز جمعی را برای تبلیغ اعزام کردند و پس از بازگشت به‌نزد امام آمدند برای گزارش سفر، گزارش که به‌اتمام رسید، امام فرمودند، من منتظر بودم، آن نکته مورد نظر مرا بازگو کنید و آن اینکه در این سفر میزان استقبال نوجوانان از برنامه‌های تبلیغی چگونه بود و ارتباط شما با آنان چه میزان بود؟

وی اضافه کرد: امام ادامه دادند، ما ملاک برنامه‌های تبلیغی را حضور نوجوانان می‌دانیم، چنانچه این استقبال نباشد باید آسیب‌شناسی شود که چرا این استقبال وجود نداشته است؟

آیت‌الله حسینی خراسانی ادامه داد: مدیران باید نیروهای جوان و نوجوان مستعد دارای شاخص‌های ویژه را شناسایی، حمایت، مدیریت و تربیت کنند، چراکه آینده موفقیت‌آمیز هر کشوری در گروی برخورداری از نسل جوان تربیت یافته و این اهمیت جایگاه نوجوانان است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به‌دیدار رهبر معظم انقلاب با دانش‌آموزان اشاره و یادآور شد: در این دیدار رهبری بر عدم فراموشی دشمنی آمریکا با ملت ایران، تبلیغ همیشگی برمقاومت و ایستادگی در برابر این دشمن و ایران اسلامی درخشنده‌تر از قبل است، سفارش کردند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به‌دانش آموزان خاطرنشان کرد: در آمریکا معلم به‌دانش‌آموز آمریکایی القا می‌کند که شما آقای عالم و برترین ملت در دنیا هستید و آنان را با این روحیه تربیت می‌کنند، این در حالی است که آمریکا کجا و ایران اسلامی کجا؟!

آیت‌الله حسینی خراسانی تاکید کرد: معلمان باید در مدارس و سر کلاس‌ها بر این نکته تاکید کنند که دانش‌آموزان ایران انسان‌هایی سرآمد و فرهیخته هستند.

 

بسیاری در این کشور دچار آلزایمر تاریخی هستند

در ادامه این مراسم، معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه امام رضا(علیه‌السلام) خراسان رضوی با اشاره به‌این نکته که ماجرای ما با آمریکا ماجرای موش و گربه عبیدزاکانی دانست و گفت: متاسفانه آمریکا روز گذشته بار دیگر بر تحریم‌ها علیه ایران افزود و ما بیش از گذشته تحریم شدیم.

محمد حسین‌زاده ضمن تاکید بر این موضوع که متاسفانه بسیار در این کشور دچار آلزایمر تاریخی هستند؛ تصریح کرد: در این کشور 19 هزار سانترفیوژ داشتیم که در برجام توافق کردیم تنها 5 هزار سانترفیوژ را نگه‌داری کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه مطالعه ما بسیار کم و حتی کتاب‌هایی را که مطالعه می‌کنیم، نگاه ما را نسبت به‌تاریخ گسترش نمی‌دهد.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه امام رضا(علیه‌السلام) خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز همان آمریکایی ایران را در مسئله هسته‌ای تحریم کرده که خود دارای بمب اتم بوده، تنها کشوری است که طی 100 سال اخیر در دنیا از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرده است.

 

 بزرگ‌ترین نعمتی که به انسان داده شده «آزادی» است

نماینده دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد مشهد با اشاره به‌این نکته که بزرگ‌ترین نعمت سلامتی است؛ گفت: البته این نعمت در سایه آزادی است که معنا می‌یابد.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب ادامه داد: هر ساله همزمان با 13 آبان فریاد آزادی سر می‌دهیم و تاکید داریم که اجبار را نمی‌پذیریم.

وی ضمن اشاره به‌این موضوع که در 12 سال گذشته کاندیداتورهای آمریکا بر دو موضوع مبنی بر اقتصاد آمریکا و ایران تاکید داشتند؛ متذکر شد: به‌همین دلیل است که حضرت امام(ره) تاکید کردند، ما هر چه می‌کشیم از آمریکا است.

نماینده دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد مشهد داشتن سوال دینی را حق دانش‌آموزان و پاسخ‌گویی را وظیفه مسئوولان دانشگاه دانست و تصریح کرد: افتخار ما این است که ما شما را در بالاترین قله‌های موفقیت و آسایش ببینیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از جمعی از دانش‌آموزان برتر مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سه حوزه علمی- فرهنگی و ورزشی تقدیر شد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار