195551
۱۸ بهمن ۱۳۹۷

مرکز مشاوره روانشناختی سلامت جنسی کودکان زنجان افتتاح شد

همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر، بهزیستی استان زنجان طرح‌هایی از جمله مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی تخصصی سلامت جنسی کودک و نوجوان را افتتاح کرد.

به گزارش کودک پرس ، محمد محمدی قیداری در مراسم افتتاح این مرکز افزود: سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهاد ستونی رفاه اجتماعی ، مشاوره را بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی می داند و بر این اساس با چنین دیدگاهی به راه ندازی و توسعه فعالیت های مشاوره ای همت گماشته است.
وی اظهار داشت: اداره کل بهزییستی استان نیز در راستای اهداف پیشگیرانه و ارتقای سلامت روان آحاد مختلف جامعه و افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره ای و روانشناختی و بهره مندی مناسب از ظرفیت های تخصصی موجود در سطح استان به گسترش و حمایت از مراکز مشاوره ای کرده است.
این مسئول ادامه داد: در سه ماهه چهارم سال جاری چهار مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی تخصصی، 2 مرکز در حوزه کودک و نوجوان، 2 مرکز مشاوره امور روانشناختی تخصصی سلامت جنسی در شهرستانهای زنجان، خدابنده تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرده اند.
به گفته محمدی، هم اکنون 29 مرکز مشاوره حضوری غیر دولتی در سطح استان فعالیت می کنند که از این تعداد 14 مرکز بصورت تخصصی در زمینه خدمات روانشناختی فعالیت می کنند.

این مسئول ادامه داد: همچنین نهمین پایگاه خانه دوست در سطح استان و چهارمین پایگاه در سزح شهرستان با 6 گروه همیار نیز کار خود را آغاز کرد که این پایگاه سلامت اجتماعی با رویکرد توسعه محلی و با هدف ظرفیت سازی کالبدی محلی برای مشارکت شهروندی است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این پایگاهها در راستای ارتقای مشارکت شهروندی، ارتقای سلامت اجتماعی، توانمندسازی اجتماع محلی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع تعداد پایگاه های سلامت اجتماعی در استان چهار پایگاه به شهر زنجان، و ما بقی به شهرهای طارم، ایجرود و ابهر، خدابنده و ماهنشان اختصاص دارد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار