18292
۲۸ خرداد ۱۳۹۶

نمایشگاهی کودکانه و سرشار از معنویت

به گزارش کودک پرس، کودکان قهرمانان صداقت و راستگویی هستند، هر چند این صداقت گاهی به نفع‌شان نبوده اما آنان قهرمانان این دنیای بدون مرز هستند، درست مثل این جمله که«حامی عزیز و گرامی، شما را خیلی دوست دارم و از خدا می‌خواهم همه چیز به شما بدهد» این جمله را در نامه یک کودک […]

به گزارش کودک پرس، کودکان قهرمانان صداقت و راستگویی هستند، هر چند این صداقت گاهی به نفع‌شان نبوده اما آنان قهرمانان این دنیای بدون مرز هستند، درست مثل این جمله که«حامی عزیز و گرامی، شما را خیلی دوست دارم و از خدا می‌خواهم همه چیز به شما بدهد» این جمله را در نامه یک کودک یتیم برای حامی‌اش می‌خوانم و صداقت نهفته در تک تک کلمات این نامه یک خطی به من می‌فهماند کودکانی در همین نزدیکی ما هستند که بر خلاف عرف رایج جهان امروزی که همه چیز در پول و ثروت خلاصه می‌شود تنها به دنبال یک تکیه‌گاه قابل اعتماد هستند تا گاهی با او درددل کنند و همچون آتش‌فشان گدازه‌های درونی‌شان را بیرون بریزند، این نامه و بسیاری از نامه‌های فرزندان یتیم شهرمان این روزها در حوالی میدان ده‌دی مشهد در نمایشگاه طرح اکرام ایتام در کمیته امداد امام خمینی(ره) که تا 25 رمضان‌المبارک برپاست، شما نیز اگر می‌خواهید دست نوازش‌تان بر سر هزاران کودک یتیم این شهر باشد، با ما همراه شوید.
پارچه‌های مشکی که نمایشگاه را عزادار شهادت مولا علی(ع) کرده‌اند، آنجا را به خیمه‌ای برای پناه دادن یتیمان شبیه کرده
است. تابلوهایی از نامه‌های کودکان طرح ایتام و محسنین به امام زمان(عج) با دست‌خطی کودکانه که گاهی غلط‌هایی املایی تاثیر آنها را دوبرابر کرده، چشم انتظاری این کودکان را برای برپایی عدالت و حکومت پرمهر حضرت صاحب‌الزمان(ع)، نشان می‌دهد.
برخی تابلوها، نامه‌هایی از حامیان برای کودک یتیم است، می‌شود تلاشی را که روح مهربان حامیان برای نشاندن نور امید در دل کودکان کرده را از لرزش قلم آنان بر کاغذ خواند. کودکانی که روزهای خوشی را در سایه روح ایثارگر حامی خود گذرانده‌اند، آرامش و سعادت خود را بعد از خدا، در دستان این حامیان می‌بینند.
کودکی نیز در نامه‌ای به حامیش نوشته بود: « حامی عزیز و گرامی، شما را خیلی دوست دارم و از خدا می‌خواهم همه چیز به شما بدهد.» هیچ ابراز محبتی نمی‌تواند شیرین‌تر از این یک خط نوشته کودکانه باشد و قطعا هیچ دعایی به درگاه خداوند، مستجاب شدنی‌تر از همین دعا نیست.
حاجتی که زود اجابت می‌شود

خیلی ها نذر می‌کنند بعد به سراغ یتیمان می‌روند اصلا وقتی خود را در درگاه احدیت ناتوان و دست‌خالی می‌بینند، دعای‌شان را به کودکی می‌سپارند که تاکنون گناه نکرده است، این‌ها را قاسمی، کارشناس طرح اکرام ایتام در اداره یک کمیته امداد مشهد که در این نمایشگاه حضور دارد می‌گوید.

او ادامه می دهد: حامیان این طرح‌ها از رفع بلاها و گشایش‌های باورنکردنی در زندگی خود می‌گویند و باور دارند که نفس حق این کودکان، دلیل تمام برکات زندگی آنان است. هرکسی اگر مدت کوتاهی به کمک کودکان یتیم بیاید و حمایت حداقلی 50 هزار تومانی را انجام دهد، برکات آن را در زندگی خود تجربه می‌کند.
حکایت‌ خانواده‌ای که پس از 122سال‌ آرزوی فرزند داشتن، تصمیم به حمایت از دو کودک یتیم گرفتند نیز شنیدنی است که به برکت وجود این دو کودک، پس از مدتی خداوند به آنها یک دوقلو هدیه داد یا خانواده‌ای که امیرحسین خود را در کودکی از دست داده بودند و حالا به دنبال یک امیرحسین دیگر بودند تا جای مسافرشان را برایشان پر کند.
از دو سالگی تا ازدواج
وسط نمایشگاه، شناسنامه کودکان ایتام و محسنین، چیده‌شده‌ است. بعضی کودکان، کمتر از دو سال و برخی بیش از 133 سال سن دارند. آبروان، معاون مشارکت اداره یک کمیته امداد مشهد در این خصوص می‌گوید: نیازهای یتیمانی که سن بالاتری دارند، بیشتر است و ما از شهروندان مشهدی تقاضا داریم تا در حمایت از این کودکان، ما را همراهی کنند.
او از ملاقات کودکان ایتام و محسنین با حامیان خود می‌گوید، جلساتی که با حضور مددکار کمیته امداد صورت می‌گیرد و برای کودکان بسیار روحیه‌بخش است و از طرفی اگر با حضور اعضای خانواده حامی انجام شود، موجب پایداری این حمایت و ترویج فرهنگ ایثار و یتیم‌نوازی می‌شود.

البته حمایت بسیاری از خیّران بی‌نشان شهرمان تنها به دادن ماهیانه 50 هزار تومان نیست بلکه نمونه‌هایی را در این نمایشگاه دیدم که برای خانواده نیازمند، خانه خریده‌اند و حتی بودند فرزندان یتیمی که وقتی خود به جایی رسیدند اصل‌شان را فراموش نکردند و حالا خود در غالب طرح ایتام و محسنین، چند کودک را حامی شده‌اند و. حتی بودند نیک‌اندیشانی که دختربچه ای را از 2 سالگی تا زمان خرید جهیزیه ازدواجش حمایت کرده‌ بودند.

خلاصه در این نمایشگاه که ایثار و از خودگذشتگی در سراسر آن موج می‌زند، هر فردی در وسع خود می‌تواند قدمی بردارد و عده‌ای نیز با شرکت در طرح مفتاح‌الجنه و تهیه سبد غذایی به هر میزان که می‌تواند آن را به دست خانواده نیازمند می‌رسانند.

برای مهربانی هیچ‌گاه دیر نیست، هر چند گاهی خیلی زود دیر می‌شود اما مهم این است که می‌شود و حالا اگر شما هم می‌خواهید به تاسی از مولای یتیمان حضرت علی(ع) دستی بر سر یتیم یا نیازمندی بکشید می‌توانید همین امروز به این نمایشگاه واقع در میدان ده دی مشهد که تا 25 ماه مبارک رمضان برپاست مراجعه کنید و اگر شده با قدمی کوچک، گامی بزرگ بردارید.

منبع : فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار