243821
۱۵ فروردین ۱۴۰۱

از مهم ترین وظایف دولت، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است

رئیس‌جمهور روزه اولین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ را با حضور در کنار ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی افطار کرد.

به گزارش کودک پرس ،آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این ضیافت که یکشنبه شب برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن بهار قرآن و گرامیداشت تقارن آن با بهار طبیعت، ایتام را فرزندان ایران اسلامی و آینده‌سازان کشور خواند و به آنان توصیه کرد با همت و جدیت در تحصیل علم و فراگیری مهارت، خود را برای نقش‌آفرینی مسئولانه و مثمر ثمر برای آینده ایران اسلامی آماده کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه لازمه رشد و موفقیت داشتن پشتکار و کسب علم و مهارت است، افزود: بسیاری از انسان‌های نامدار در محرومیت و گرفتاری به موفقیت‌های چشمگیر دست یافته‌اند و این نشانه‌ای است برای همه ما که بدانیم هیچ گاه نباید از درگاه خداوند متعال ناامید شویم و هرگز دست از تلاش و کوشش نکشیم.

دکتر رئیسی با مرور فضیلت‌ها و جایگاه الهی ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: باید قدر تمام لحظات ماه رمضان را بدانیم و بی‌تردید اگر انسان با خداوند ارتباط قلبی برقرار کند، خداوند نیز در سختی‌ها دستگیر آن خواهد بود.

رئیس‌جمهور عدالت‌گستری و حمایت از محرومان را جزء ویژگی‌های هویتی دولت مردمی خواند و گفت: بر همین اساس و مبانی دین اسلام، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را جزء مهم‌ترین وظایف خود می‌دانیم و باید این کودکان دوشادوش سایر کودکان این مرز و بوم، از تمام شرایط لازم رشد فردی و اجتماعی برخوردار باشند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به ایتام حاضر در ضیافت افطاری، گفت: شما همگی فرزندان این کشور هستید و همه ما مسئولان خدمتگزار شما و سایر اقشار ملت شریف ایران هستیم. از خداوند متعال می‌خواهم قدر این فرصت را خوب بدانیم و بتوانیم آن چنانکه شایسته ملت شریف ایران است، خدمتگزاری کنیم.

دکتر رئیسی افزود: شما جوانان و نوجوانان عزیز باید از فرصت جوانی خود استفاده کنید، تا همزمان با رشد جسمی و تحصیل دانش، به تزکیه نفس و خودسازی هم بپردازید تا علاوه بر اینکه انسان مفیدی برای جامعه می‌شوید، در پیشگاه خداوند متعال نیز فردی ارزشمند و کامل باشید.

رئیس‌جمهور در پایان ایتام را به شکرگزاری از خداوند متعال و دعا برای والدین و مربیان خود توصیه کرد و گفت: هر چقدر در حق والدین و مربیان خود دعا کنید خداوند نیز راه‌های موفقیت پیش روی شما را خواهد گشود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار