موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
18003
۲۴ خرداد ۱۳۹۶

زنگ سینما در مدارس محقق می‌شود؟

به گزارش کودک پرس، سید محمدرضا خردمندان کارگردان فیلم «بیست و یک روز بعد» که در جشنواره فجر به نمایش درآمد و این بار هم در بخش اصلی سی امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش در خواهد آمد با بیان این مطلب گفت: هر چقدر جشنواره‌ها از تهران تمرکززدایی شود و به دیگر شهرها […]

به گزارش کودک پرس، سید محمدرضا خردمندان کارگردان فیلم «بیست و یک روز بعد» که در جشنواره فجر به نمایش درآمد و این بار هم در بخش اصلی سی امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش در خواهد آمد با بیان این مطلب گفت: هر چقدر جشنواره‌ها از تهران تمرکززدایی شود و به دیگر شهرها هم اجازه برگزاری جشنواره بدهیم، می‌توانیم دستاوردهای بهتری داشته باشیم. جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با سابقه خوبی که در شهر اصفهان داشته و با توجه به بازگشت دوباره به این شهر و این که 5 سال قرار است در این شهر برگزار شود، می‌تواند دوباره سینمای کودک و نوجوان را احیا کرده و به جایگاه اصلی خودش بازگرداند.

وی افزود: شخصا شهر اصفهان و جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان و شور و حالی که در مردم این شهر نسبت به سینما وجود دارد را دوست دارم. از سوی دیگر باسابقه فرهنگی که شهر اصفهان دارد و جشنواره کودک و نوجوان را با نام اصفهان می‌شناسند، این بازگشت را باید به فال نیک گرفت و تمام انرژی خود را گذاشت تا این جشنواره هر چه بهتر برگزار شود.

خردمندان ادامه داد: ما برای یک قشر سنی کار می‌کنیم که این طیف جدی‌ترین مخاطبان سینما و به شدت اثرپذیر هستند. این مخاطبان شخصیتی انعطاف‌پذیر دارند و بسیار حائز اهمیت است که ما چه فیلمی را برای آنها می‌سازیم. بسیار مهم است که ما چه برنامه‌ای برای تغییر روحیه و خوراک روحی کودکان و نوجوانان داریم. پس باید یک سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری برای ساخت فیلم برای این طیف سنی صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: امیدوارم این جشنواره یک نقطه‌ای باشد برای هم‌اندیشی تا بتوانیم در مسیر بهتری برای ساخت فیلم و پرداختن به کودکان و نوجوانان قرار بگیریم.  باید دید که چه کارهایی می‌توان انجام داد تا تولید فیلم برای کودک و نوجوان به جریان جدی‌تری تبدیل شود و فیلم‌های بیشتر با کیفیت بهتر برای این قشر سنی تولید و ساخته شود. باید فضایی فراهم شود تا سرمایه‌گذاران با فراغ بال در عرصه سینمای کودک و نوجوان پای بگذارند و شاهد شور و حال بیشتر و حضور بازیگران بیشتری در سینمای کودک باشیم.

کارگردان «بیست و یک روز بعد» در ادامه بیان کرد: باید در سال تحصیلی آینده تعامل خوبی با آموزش و پرورش برای زنگ سینما در مدارس صورت گیرد. با سینما می‌توان تمام حرف‌های مگو را که بچه‌ها نسبت به شنیدن آن موضع دارند، به آنها گفت. حرف‌هایی که والدین در خانه و معلمان و دبیران در مدرسه نمی‌توانند بزنند، می‌توان از طریق سینما و به صورت آموزش غیر مستقیم به آنها گفت.

وی ادامه داد: سینما مکانی است که تخیل کودکان را به پرواز در می‌آورد و در واقع قوه تخیل بچه‌ها با فیلم و سینما شکل می‌گیرد. شما مفاهیمی را که به سختی از طریق کتاب درسی نمی‌توانید به بچه‌ها انتقال دهید، از طریق یک فیلم کوتاه چند دقیقه‌ای می‌توانید به  آنها بگویید. مفاهیمی مثل شجاعت، خداوند و اعتماد به نفس را به درستی در فیلم می‌توان به کودکان آموزش داد و با سینما می‌توان برای کودکان و نوجوانان در مسائل تربیتی ظرفیت‌سازی کرد.

خردمندان اظهار کرد: جشنواره کودک و نوجوان اصفهان از این نظر که تنها کانون گردهمایی اهالی و فعالان سینمای کودک و نوجوان است، بسیار حائز اهمیت است. باید حمایت‌ها از این جشنواره و منتخبان آن بیش از این صورت  گیرد و در اکران نیز حمایت از فیلم‌های کودک و نوجوان بیشتر باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مردم اصفهان نقش بسزایی در جشنواره خواهند داشت، گفت: از بچه‌های اصفهان دعوت می‌کنم که به همراه خانواده به دیدن فیلم‌های جشنواره بیایند و موجب دلگرمی فیلمسازها و فعالان حوزه کودک و نوجوان شوند.

منبع : ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار