250284
۰۳ دی ۱۴۰۲
علی قوی‌تن

پرداختن سینمای کودک و نوجوان به‌ شهدا باید ریشه‌ای باشد

قوی‌تن با تاکید بر اینکه متاسفانه آثار سینمایی تولید شده این سال‌ها در خصوص شهدا کم‌عمق بوده‌اند، گفت: پرداختن سینمای کودک و نوجوان به‌ شهدا باید بنیانی و ریشه‌ای باشد.

به گزارش کودک پرس ، «علی قوی‌تن» تهیه‌کننده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان، در پاسخ‌ به اینکه پرداخت سینمای ایران به موضوع شهدا چقدر صحیح و تاثیرگذار بوده است، اظهار داشت: سینما به مسئله شهدا پرداخته است، اما به‌نظرم این مسئله درست گفته نشده است.

این تهیه‌کننده و فیلمساز به آسیب‌شناسی مدیریت فرهنگی در سینما پرداخت و تصریح کرد: بحران‌ها همواره اولویت‌های سینما را برای مسئولین مشخص می‌کند؛ آنگاه که دچار سیل و کرونا می‌شویم، عمده رویکردها به این سمت است. همین باعث می‌شود یک مدیر هیچ‌گاه مستحکم در مسیر خودش نباشد.

وی افزود: عدم استحکام مسئولین در مسیر صحیح باعث تزلزل می‌شود به‌گونه‌ای که هیچ‌گاه نتوانند در جهتی که باید خدمت کنند، ارائه خدمت اثرگذار کنند. معتقدم مدیر فرهنگی باید در چارچوب مشخص سیاست‌گذاری شده مستحکم حرکت کند تا به اهداف مشخص شده درازمدت برسند. نباید یک مدیر با فضای غیرواقعی برنامه‌ریزی فرهنگی انجام دهد.

فوی‌تن در پاسخ به اینکه آیا در سینما می‌توان با مخاطب نوجوان درباره شهدا صحبت کرد، گفت: بله؛ پرداختن به سینمای کودک و نوجوان به شهدا قطعأ شدنی است. البته این اتفاق راه دارید و باید بنیانی و ریشه‌ای باشد اتفاقی که در کشورمان از آن فاصله گرفته‌ایم.

این تهیه‌کننده و فیلمساز تصریح کرد: متاسفانه در کشورمان فیلم‌ها در سطح قرار دارند و با جریان پیش می‌روند؛ البته شخصا کارهای زیادی را درخصوص شهدای سال‌های دوران دفاع مقدس تولید کرده‌ام که تاثیرگذار بوده است و نمونه‌ی این کارها توسط دیگران وحود داشته است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار