موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
178886
۱۰ مهر ۱۳۹۷
فیلم های کودک و نوجوان؛

سینمای کودک و نوجوان و جایگاه آن در گیشه و سهم اکران

در همه جای جهان فیلم های کودک و نوجوان در باکس آفیس جایگاه خوبی دارند و تعداد زیادی سالن برای اکران آنها در نظر گرفته می شود ولی در ایران ضعیف ترین شرایط اکران برای این گونه سینمایی درنظر گرفته می شود.

به گزارش کودک پرس ، در حال حاضر نه چندان سینماگران به ساخت آثار این ژانر تمایل دارند و نه سینماداران به اکران این آثار روی خوش نشان می دهند تا جایی که سال گذشته ابراهیم داروغه زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در نامه‌ای به رییس شورای صنفی نمایش خواستار فراهم آوردن شرایط برای اکران فیلم های منتخب جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شد؛ حمایتی حداقلی و مقطعی که درنهایت به تقویت سینمای کودک و نوجوان و جایگاه آن در گیشه و سهم اکران منجر نشد.

 

رونق سینمای کودک و نوجوان

مساله رونق سینمای کودک و نوجوان سال هاست در حد شعارهای مدیران سازمان سینمایی باقی مانده و نه در تولید و نه در اکران برنامه ریزی دقیق، جامع و قابل اجرایی وجود ندارد. با نگاهی به فیلم های کودک و نوجوان اکران شده در سال های اخیر می بینیم که سهم کودکان و نوجوانان از سینمای ایران از سال ۹۵ تاکنون اکران ۱۷ اثر بوده است، البته اکران های حداقلی به طوری که اکران کردن آنها با اکران نکردنشان چندان تفاوتی نداشت زیرا سالن های کم و سانس های پراکنده در اختیار آنها قرار گرفت و بسیاری از مخاطبان حتی از اکران شدن این آثار خبردار نشدند.

 

 

 

به هر ترتیب آنچه مسلم است در ترافیک شدید اکران که بیشترین سهم در اختیار سینمای بدنه است و مانور بیشتر روی کمدی های بعضا بی کیفیت است، ژانر کودک و نوجوان در حال نابودی است و با گزارش های دولتی از شوراهای بی خروجی نمی توان این ضعف را پوشاند.

در همه جای جهان فیلم های کودک و نوجوان در باکس آفیس جایگاه خوبی دارند و تعداد زیادی سالن برای اکران آنها در نظر گرفته می شود ولی در ایران ضعیف ترین شرایط اکران برای این گونه سینمایی درنظر گرفته می شود و در پرسش از مسئولان گفته می شود که آثار ضعیف هستند پس مخاطب هم از آنها استقبال نمی کند. این در حالی است که همین آثار ضعیف مجوز ساخت خود را از سازمان سینمایی می گیرند ولی وقتی فرصت مواجهه واقعی مخاطبان و منتقدان با اثر فراهم نمی شود قطعا این چرخه معیوب ادامه می یابد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار