248623
۲۱ مهر ۱۴۰۲
‌میزبان جشنواره فیلم

اصفهان ‌میزبان سی‌و‌ششمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد

رئیس سازمان سینمایی از میزبانی اصفهان در شی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد خزاعی در حاشیه مراسم اختتامیه سی‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه مردم اصفهان میزبان بسیار خوبی برای این دوره از جشنواره بودند، از برگزار کنندگان جشنواره تجلیل به عمل آورد و اظهار داشت: در این دوره از جشنواره اتفاقات بسیار خوبی افتاد؛ اگر می‌خواهیم که نسل جدید آینده‌ای درخشان داشته باشند، باید از امروز به فکر سینمای کودک و نوجوان باشیم چون زبان تصویر این آینده را می‌سازد.

وی با اعلام این خبر که اصفهان سال آینده نیز میزبان جشنواره فیلم کودک و نوجوان خواهد بود، افزود: آقای زین‌العابدین سال آینده نیز دبیر سی و ششمین دوره جشنواره خواهند بود.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: تمام ارگان‌ها باید دست به دست هم دهند و برای اعتلای سینمای کودک تلاش کنند؛ از روز گذشته که به اصفهان آمدم، به‌صورت میدانی در جشنواره حضور داشته و نقاط مثبت را یادداشت کردم و در این راستا حضور جوانان در سینما نوید آینده خوبی را می‌دهد.

وی با اشاره به حضور پررنگ کشورهای خارجی در این دوره از جشنواره، متذکر شد: بر اساس اظهارات داوران ملی در این دوره از جشنواره فیلم‌هایی به نمایش درآمده‌اند که در آن بین اقتصاد و محتوا پیوندی وجود دارد و این پیوند حلقه مفقوده ما در گذشته بود؛ خوشبختانه امسال کشورهای خارجی استقبال خوبی از جشنواره داشتند و میزان مشارکت آنها در این دوره رکوردهای جدیدی را رقم زده است.

خزاعی در ادامه از مطرح شدن طرح بنیاد ملی پویانمایی در شورای عالی هنر خبر داده و گفت: طرح بنیاد ملی پویانمایی در شورای هنر مطرح و کلیات آن نیز مصوب شده است و از سال آینده شاهد این مورد برای تقویت سینمای کودک و نوجوان خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش سازمان سینمایی در رونق‌ بخشیدن به سینمای کودک اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری برای ایجاد زنگ سینما برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا دانش‌آموزان سراسر کشور از فیلم‌ها دیدن کنند.

رئیس سازمان سینمایی افزود: سه صندوق سرمایه‌گذاری کودک و نوجوان ایجاد شده و امیدواریم در آینده همه نهادهای فرهنگی در این حوزه سرمایه‌‌گذاری کنند چون یکی از وظایف آنها حمایت از بیشتر دیده شدن آثار این حوزه است.

خزاعی در پایان به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد و گفت: امروز در غزه نسل‌کشی بزرگی در حال شکل‌گیری است اما رسانه‌های خارجی واقعیت را وارونه جلوه می‌دهند و در این مسیر وظیفه ما فیلمسازان بیان حقایق است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار