موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
178021
۰۵ مهر ۱۳۹۷
همدردی کانون با خانواده کارگردان فقید سینما؛

یدالله صمدی نگران سینمای کودک و نوجوان بود

یدالله صمدی کارگردان فقید سینمای ایران که ساخت فیلم «کلانتری غیر انتفاعی» را به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر عهده داشته، همیشه نگران سینمای کودک و نوجوان بود.

به گزارش کودک پرس ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یدالله صمدی تیر سال ۱۳۸۷ گروهی از بازیگران و عوامل نام‌آشنای سینمای ایران را گردهم ‌آورد تا با حضور مدیرعامل و جمعی از مسئولان وقت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار ساخت فیلم سینمایی «کلانتری غیر انتفاعی» را در سوله شهرک غرب کانون تهران کلید بزند.

خالق فیلم «اتوبوس» که آن روزها ۵۶ ساله بود و ساخت ده‌ها فیلم در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد، دغدغه‌ سینمای کودک و نوجوان را داشت و علاقه‌مند بود که برای کودکان و نوجوانان ایرانی فیلم بسازد که این آرزویش با ساخت فیلم «کلانتری غیرانتفاعی» محقق شد.

او آن روز از این که مدت‌ها است فیلمی برای کودکان و نوجوانان ساخته نمی‌شود و فیلم‌ها به صورت عمده درباره کودکان است، اظهار نگرانی کرد و گفت: به دلیل نقش جدی کودکان در «کلانتری غیرانتفاعی»، کارگردانی فیلم را پذیرفتم.

انتقاد دیگر کارگردان فیلم «مردی که زیاد می‌دانست» به سینمای کودک این بود که چرا عمده فیلم‌های کودک در ایران بیشتر با محوریت فقر و کمبودها ساخته می‌شود در حالی که این یک جور بی‌انصافی در حق مخاطبان است.

صمدی همان روز کانون را مرکزی وزین و موقر برای کودکان توصیف کرد و گفت که علاقه داشته روزی فیلمی برای کودک و در کانون به‌ دلیل شأن و جایگاه والای این مرکز بسازد.

«کلانتری غیر انتفاعی» فیلمی بود که یدالله صمدی کارگردانی آن را بر اساس فیلمنامه‌ای از سیدمهدی شجاعی و بهزاد بهزادپور برعهده داشت و پشت دوربین فیلمبرداری این اثر نیز حسن پویا قرار گرفته بود.

در عین حال در این فیلم بازیگران نام آشنایی چون امیر جعفری، گوهر خیراندیش، شهرام قائدی، مهران رجبی، فردوس کاویانی، مختار سائقی، اتابک نادری، آرش نوذری، علی سلیمانی و آزاده اسماعیل‌خانی نقش‌آفرینی کردند.

مرتضی احمدی، کیومرث ملک‌مطیعی و باقر صحرارودی سه بازیگر آن فیلم نیز در کمال تاسف دیگر در قید حیات نیستند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درگذشت کارگردان صاحب‌نام سینمای ایران را به بازماندگان آن مرحوم و خانواده سینمای ایران تسلیت می‌گوید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار