موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
17097
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

بررسی مخاطب‌شناسی در تالیف‌کتاب کودک و نوجوان

نشست «مخاطب شناسی در تالیف کتاب کودک و نوجوان» با هدف شناسایی نیازها و آسیب‌های موجود در حوزه کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

به گزارش کودک پرس، پنجمین نشست از مجموعه نشست‌های استانداردسازی کتاب کودک و نوجوان با عنوان «مخاطب شناسی در تالیف کتاب کودک و نوجوان» با حضور مجید قیصری، فرهاد حسن‌زاده و حسین تولایی، یکشنبه، دهم اردیبهشت در سالن کنفرانس مرکز مطالعات فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

احمد شاکری به عنوان دبیر نشست‌، درباره‌ «ما و ذائقه‌ مخاطب» سخن خواهد گفت. مجید قیصری، برنده نشان‌های درجه یک هنری و یکی از برگزیدگان جایزه جلال آل احمد كه علاوه بر ادبیات بزرگسال، در حوزه نوجوان نیز تحقیقاتی داشته است، نیز در این جلسه  مبحث «مخاطب شناسی در ادبیات» را مطرح خواهد کرد.

در ادامه فرهاد حسن‌زاده، نویسنده این حوزه و کاندیدای جایزه‌ هانس کریستین اندرسن نیز دیدگاه‌های خود را با عنوان «بازآفريني خلاق، دوختن لباس نو از پارچه‌هاي قديمي» مطرح می‌کند. حسین تولایی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان هم سلامت و رفاه اجتماعی در کتاب‌های کودکان و نوجوانان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

پیش از این نیز موضوعات مختلفی در ارتباط با استانداردسازی کتاب کودک مانند چالش‌های استانداردهای تصویرگری کتاب کودک، استانداردهای ترجمه کتاب کودک و استانداردسازی محتوای کتاب کودک، در این نشست‌ها از سوی کارشناسان این حوزه مورد بررسی قرار گرفته بود.

این نشست‌ها با هدف شناسایی نیازها و آسیب‌های موجود در حوزه کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

این نشست، یکشنبه دهم اردیبهشت از ساعت 14 تا 16 در خیابان انقلاب، برادران مظفر شمالی، بن بست مهربان، مرکز مطالعات فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود.
منبع : خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار