موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
16970
۳۱ فروردین ۱۳۹۶

سرمایه‌گذاری ۱.۳ میلیاردی برای رفع سوتغذیه کودکان

اسکندری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران گفت: توزیع سبد غذایی باهدف بهبود شاخص های سلامت و وضعیت تغذیه کودکان خانواده های نیازمند انجام می شود، که سال گذشته برای بهره مندی کودکان مبتلا به سوء تغذیه در استان13میلیارد و 465میلیون و 908هزار ریال سرمایه گذاری شد.

به گزارش کودک پرس، ناصر اسکندری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران با بیان اینکه هزار و 500 کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه در استان از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند، گفت: سلامت روانی و جسمی کودکان زیر پوشش این نهاد از اولویت های کمیته امداد است.

وی افزود: این کودکان مبتلا به سوء تغذیه از طریق مراکز بهداشتی به کمیته امداد معرفی می شوند و این نهاد پس از بررسی و تایید نیازمندی های خانواده ، سبد غذایی میان آنها توزیع می شود.

اسکندری گفت: توزیع سبد غذایی باهدف بهبود شاخص های سلامت و وضعیت تغذیه کودکان خانواده های نیازمند انجام می شود، که سال گذشته برای بهره مندی کودکان مبتلا به سوء تغذیه در استان13میلیارد و 465میلیون و 908هزار ریال سرمایه گذاری شد.

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد مازندران افزود: آموزش های لازم به مادران این کودکان مانند اهمیت تغذیه برای کودکان در سنین رشد، شناسایی مواد غذایی مفید و مغذی ،نحوه طبخ و نگهداری بهداشتی غذا توسط کارشناسان بهداشت ارائه شده و وضعیت رشد این کودکان در هر 6ماه پایش می شود.

وی گفت: کارت خرید سبد غذایی کودکان مبتلا به سوء تغذیه ماهیانه به ارزش 748 هزار ریال شارژ می شود و والدین آنها می توانند با مراجعه به فروشگاه هایی که طرف قرار داد با این طرح هستند، سبد غذایی این کوکان ، شامل حبوبات، انواع مغزها و گوشت را تهیه می کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار