167500
۰۴ مرداد ۱۳۹۷

تجویز یک میلیون داروی ضد افسردگی برای کودکان انگلیسی

براساس داده‌های به دست آمده، از آوریل ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۸ بیش از ۹۵۰ هزار نسخه داروی ضد افسردگی برای کودکان تجویز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه کودک پرس، براساس داده‌های به دست آمده، از آوریل 2015 تا مارس 2018 بیش از 950 هزار نسخه داروی ضد افسردگی برای کودکان تجویز شده است. بررسی‌ها نشان داده، تجویز داروهای ضد افسردگی برای کودکان زیر 12 سال با بیش از 24 درصد رشد مواجه بوده است.

کارشناسان بهداشتی می‌گویند، برای بیش از 70 هزار کودک، از جمله حدود دو هزار دانش آموز مدارس ابتدایی در سال گذشته در انگلیس داروهای ضد افسردگی تجویز شد؛ این قرص ها به تعداد زیاد و با وجود هشدار مبنی بر آسیب زدن این داروها به مغز افراد با تأثیر اندک تجویز شد. بر اساس آمار منتشر شده، تعداد 1844 کودک زیر ده سال در حال استفاده از داروهای ضد افسردگی در انگلیس هستند.

محققان می‌گویند: پزشکان داروهای ضد افسردگی را برای کسانی که واقعاً به این داروها نیاز ندارند و دچار افسردگی خفیفی هستند، تجویز می‌کنند. مؤسسه ملی سلامت و تربیت (NICE) تأکید می‌کند، دستورالعمل‌های ضد افسردگی برای کودکان تنها باید توسط روانپزشک کودک تجویز شود و پزشک عمومی اجازه تجویز داروهای ضد افسردگی برای کودکان را ندارد.

 

در سال گذشته بیش از نیم میلیون نفر بین 18 تا 24 سال یعنی یازده درصد جمعیت این گروه سنی داروی افسردگی دریافت کردند؛ اما افراد بالای 60 سال دو برابر افرادی که در دهه بیست زندگی خود قرار دارند از این داروها استفاده می‌کنند.

به گفته سازمان ملی بهداشت انگلیس، در سال 2016، 64 میلیون و 700 هزار نسخه دارویی ضد افسردگی صادر شده که این رقم در مقایسه با 10 سال پیش با دو برابر افزایش روبه‌رو بوده است.

 

بر اساس رتبه‌بندی بین‌المللی جدید، مردم انگلیس در صدر مردم افسرده کشورهای توسعه‌یافته در جهان غرب هستند؛ بیش از هر مسئله‌ای نارضایتی شغلی، عدم احساس امنیت و عدم ثبات شغلی آنها را آزرده‌خاطر می‌کند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار