251744
۰۸ اسفند ۱۴۰۲
ازبکستان

مرگ ۶۸ کودک به‌دلیل مصرف شربت سرفه آلوده؛ ۲۳ نفر محکوم شدند

دادگاهی در ازبکستان ۲۳ نفر را در پرونده مرگ ۶۸ کودک به‌دلیل مصرف شربت سرفه آلوده، به حبس‌های طولانی محکوم کرد.

به گزارش کودک پرس ، براساس حکم دادگاهی در ازبکستان، ۲۳ نفر در پرونده مرتبط با مرگ ۶۸ کودک در پی مصرف شربت سرفه آلوده تولید شده در شرکتی هندی، به زندان محکوم شدند.

این کشور واقع در آسیای میانه پیش‌تر شمار قربانیان مرتبط با مصرف داروهای آلوده را ۶۵ نفر اعلام کرده بود اما ماه گذشته دادستانی تاشکند این آمار را اصلاح کرد و به ۶۸ نفر افزایش داد.

متهمان این پرونده که یک تبعه هندی نیز بین آنها وجود دارد، با محکومیت‌ی بین ۲ تا ۲۰ سال حبس روبه‌رو شدند. از جمله اتهامات آنها می‌توان به فرار مالیاتی، فروش داروهای غیراستاندارد یا تقلبی، سوءاستفاده از مقام، قصور، جعل و رشوه‌خواری اشاره کرد. در بین محکومان نام تعدادی از مقامات ارشد اسبق ازبکستان به چشم می‌خورد.

سینگ راگوِندرا پراتار، مدیر اجرایی شرکت «کوآرمکس مدیکال/Quramax Medical» که داروی‌های تولیدی شرکت هندوستانی «ماریون بیوتِک/Marion Biotech» را در ازبکستان به فروش می‌رساند، با ۲۰ سال حبس، بیشترین محکومیت را متحمل شده است.

این دادگاه همچنین اعلام کرد که مبلغ غرامتی به ارزش ۸۰ هزار دلار به هر کدام از خانواده‌هایی که فرزند خود را در این پرونده از دست داده و والدین چهار کودکی که دچار معلولیت شده‌اند، پرداخت خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار