250754
۲۳ دی ۱۴۰۲
کمیسیون پزشکی

امکان زنده ماندن “نوزاد ۶ ماهه فوت شده در بیمارستان مفید” در صورت تسریع در رسیدگی وجود داشت

کمیسیون پزشکی تخصصی درباره مرگ کودک ۶ ماهه در بیمارستان مفید پس از ترک وظیفه تعدادی از کارکنان این بیمارستان اعلام کرد: امکان زنده ماندن بیمار در صورت تسریع در رسیدگی صحیح وجود داشته است.

به گزارش کودک پرس ، پس از وقوع حادثه تلخ “مرگ نوزاد 6 ماهه” در تاریخ 9 آذر ماه سال جاری پس از ترک وظیفه تعدادی از کارکنان “بیمارستان مفید” که در نهایت منجر به مرگ این نوزاد شد.

بنابر شواهد و مستندات موجود، مطابق با قانون تعدادی از عاملین این حادثه بازداشت که در نهایت پس از انجام تحقیقات اولیه تمامی آنان به قید کفالت یا وثیقه آزاد شدند.

بنابرنظر محمدمهدی براعه؛ بازپرس پرونده درباره روشن شدن زوایای پنهان این پرونده و‌ همچنین بررسی ابعاد جرایم صورت گرفته از سوی کارکنان که منجر به مرگ نوزاد شده است، کمسیون 7 نفره متشکل از کارشناسان پزشکی قانونی، پزشک پاتولوژیست، متخصص طب اورژانس و متخصص عفونی کودکان و همچنین پدر النا غیاثی(نوزاد 6 ماهه فوت شده) در ساختمان دادسرای امور جنایی ناحیه 27 برگزار شد.

در این جلسه پس از بررسی مستندات و اخذ اظهارات ولی‌دم، هیئت تشکیل شده پس از ملاحظه مستندات پرونده در خصوص آزمایشات پاتولوژی، آسیب‌شناسی، سم‌شناسی علت تامه فوت کودک را نارسایی قلبی و تنفسی در زمینه بیماری پیشرفته قلبی اعلام کرد.

در ادامه بازپرس با طرح این سؤال که با توجه به بیماری قلبی این نوزاد و بنابر مراجعه خانواده او به بیمارستان برای رسیدگی‌های پزشکی در خصوص زنده ماندن کودک موثر بوده یا خیر گفتند: علیرغم شرایط بالینی نامناسب در زمینه بیماری قلبی پیشرفته امکان زنده ماندن بیمار در صورت تسریع در رسیدگی صحیح وجود داشته است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار