166869
۰۱ مرداد ۱۳۹۷
مسئول جمعیت امام حسن مجتبی:

طلاق و اعتیاد اصلی‌ترین آسیب‌ها در مناطق محروم است

مسئول جمعیت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) گفت: طلاق و بخصوص اعتیاد به مواد مخدر و فضای مجازی در بین سنین نوجوان از اصلی‌ترین آسیب‌های موجود در بین مردم مناطق محروم است.

به گزارش کودک پرس ، جلسه گزارش عملکرد اردو‌های جهادی بخش خواهران دانشگاه‌های ارومیه با حضور سردار اللهوردی داداش زاده جانشین فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی در اتاق جلسات ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی برگزار شد.

 

در این جلسه دانشجویان خواهر دانشگاه‌های ارومیه به عنوان سرتیم‌های گروه‌های جهادی گزارشات خود را از روند ده روزه اردو‌های جهادی برگزار شده در مناطق محروم ارائه کردند.فاطمه محمدی مسئول جمعیت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) به عنوان نماینده دانشجویان  ضمن قدردانی از حمایت‌های بی دریغ مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با اشاره به جزئیات اردوی ۱۰ روزه جهادی گفت: ما در ۵ منطقه از مناطق حاشیه نشین و فقیر ارومیه فعالیت کردیم که بیشترین آسیب‌های شناسایی شده در این مناطق در عرصه آسیب‌های اجتماعی بود.

فاطمه محمدی تصریح کرد: طلاق و بخصوص اعتیاد به مواد مخدر و فضای مجازی در بین سنین نوجوان از اصلی‌ترین آسیب‌های موجود در بین مردم مناطق بود بطوریکه ما می‌دیدیم یک پسر ۱۴ ساله در غیاب و دور از چشم خانواده سیگار میکشید و این یک درد بزرگ است.

مسئول جمعیت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) با اشاره به روابط برقرار شده بین جهادگران و مردم ناطق مطرح کرد: روستاییان و مردم آن مناطق به ما در وهله اول اعتماد کافی نداشتند، ولی بعد چند روز چنان رابطه عاطفی برقرار شده بود که موقع اتمام اردو و بعد ترک کردن منطقه تماس‌های پی در پی با ما گرفته میشد که حداقل هفته‌ای یک با به این مناطق برویم.

 

 

جلوگیری از طلاق یک خانواده، در اردوی جهادی

وی با اشاره به دستاورد‌های بدست آمده در مسائل اجتماعی گفت: یکی از کار‌های شگفت آوری که در این اردو بدست آمد، آشتی یک زن و شوهر بود که در حال طلاق بودند و این کار با خیر و برکت توسط مشاوران خانواده دعوت شده به اردو جهادی صورت گرفت.

محمدی در ادامه با گلایه مندی از یکسری عوامل اظهار کرد: عدم فعالیت بهتر پایگاه‌های بسیج در این مناطق و همکاری نکردن این پایگاه‌های در اوایل اردو یکی از علل و عواملی بود که کار ما را به کندی پیش میبرد لذا انتظار میرود سپاه ارومیه به قوت بخشیدن پایگاه‌های بسیج حضور یافته در این مناطق قدمی محکم بردارد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در طول این ۱۰ روز علاوه بر رسیدگی به مشکلات مردم چه در بخش سلامت و بهداشت و اقتصادی و اجتماعی، برنامه‌های شبانگاهی جهات خودسازی نیرو‌های جهادگر دانشجویی دانشگاه‌های ارومیه ترتیب داده بودیم که بصورت گعده‌های سیاسی و پیرامون مسائل تشکیلاتی تشکیل می شد.

در ادامه این جلسه سردار داداش زاده گفت: اولویت اصلی ما در چند سال اخیر ورود به مسائل و آسیب‌های اجتماعی است که از بدترین آسیب‌ها به طلاق، اعتیاد و مساله اشتغال می‌توان اشاره کرد. داداش زاده خاطر نشان کرد: با تمام توان از ظرفیت دانشجویان جهادگر که فی سبیل الله برای اصلاح وضعیت موجود قدم برداشته اند استقبال می کنیم.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار