166412
۲۸ تیر ۱۳۹۷

یتیم نوازی سفیران کریمه/ شمیم عطر فاطمی در کلبه محقرانه «رضا» و «معصومه» پیچید

همزمان با دهه کرامت و به یُمن میلاد فرخنده حضرت معصومه(سلام‌الله علیها)، خادمان کریمه اهل‌بیت با حضور در کلبه محقرانه (علی امیری) نوجوان یتیمی که با بیماری حاد دیابت دست و پنجه نرم می‌کند، بر سر معصومه خواهر ۱۲ ساله علی که او نیز به دیابت مبتلاست، دست محبت کشیدند.

به گزارش کودک پرس ، خاندان رسول(صلی‌الله علیه و آله و سلم) جملگی کریم و اهل کرمند و در این بین حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) به کریمه اهل بیت(علیهم‌السلام) شهره است؛ این بار زائر به دیدن حضرت نرفته، بلکه این خادمان کریمه اند که راه پیموده تا به زیارت ایتام عاشق در جنوبی ترین نقطه ایران برسند.

این بار معصومه، دخترک بیمار یتیم مهمان خادمان کوی کریمه نیست، بلکه خود میزبان نمایندگان و پرچم بارگاه حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) است.

 

خانه علی امیری(در حانه و محله او را رضا صدا می زنند)، نوجوان یتیم بیماری که 14 سال درد بیماری به همراه طعم نداری و بی کسی او را آزار داده، در محله حاشیه نشین شهرک توحید بندرعباس قرار دارد و کوچه های باریک و پیچ در پیچ آن هر غریبه ای را سردرگم می کند.

چندی پیش که عکس «علی و معصومه» در فضای مجازی منتشر شد که در آن کبودی پاهای علی که بخاطر قند بالا ایجاد شده و به وضوح نمایان بود؛ برای تهیه گزارش به منزل آنها رفته و راه بلد بودم.

 

 

معصومه از ساعت ها قبل بی صبرانه در کنار مادر درب خانه چشم براه سفیران کریمه ایستاده بود، گرچه خستگی راه، برگشتن از شیراز، هنوز تن رنجور و بیمارش را آزار می دهد اما شوق استشمام رایحه روحبخش حرم او را سرپا نگه داشته است .

 

به استقبال سفیران کریمه آمدند و آنها را به درون خانه دعوت کردند، کلبه ای رنگ و رو رفته این خانواده یتیم و اوضاع و احوال خود و سرپناهشان در محله ای در پایتخت اقتصادی ایران اسلامی، اشک خادمان حرم را نیز درآورد.

مولودی خوانی حاج حسین دلشاد، مداح حرم حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) و شادی کردن معصومه و مادرش و همسایه هایشان در جشن ولادت باسعادت کریمه اهل بیت، فضای خانه را معطر به عطر فاطمی کرد.

 

 

دعوت خادمان از معصومه و یک نفر همراه برای سفر زیارتی به شهر مقدس قم و زیارت حرم باصفای حضرت معصومه(سلام‌‌الله علیها) و اهدای هدایایی به این کودک یتیم بیمار، مادر معصومه و کودکان همسایه از دیگر برنامه های این دیدار بود.

 

سفیران کریمه همچنین با واریز مبالغی به حساب این ایتام، به کمپین مردمی حمایت از روند درمان علی امیری پیوستند.

انتشار عکسی از علی امیری، پسر نوجوان و دختر خردسال یتیم در فضای مجازی خبرگزاری شبستان را برآن داشت تا در راستای رسالت دینی، اخلاقی و حرفه ای خود گزارشی از وضعیت این دو را تنظیم و منتشر کند که ماحصل آن ایجاد موج مردمی نیک اندیشی برای حمایت از او شد.

 

 

راه اندازی کمپین مردمی حمایت از این نوجوان از دیگر اقدامات موثر این رسانه بود که شرایط را برای انتقال او به شیراز و پیگیری درمان و رفع خطر قطع پاها مهیا ساخت و هم اینک همه مراحل درمان با موفقیت سپری شده و به احتمال زیاد، رضا و همراهش تا فردا به بندرعباس برگردند.

 

معصومه خواهر رضا(علی امیری) که او نیز به بیماری دیابت مبتلاست و برای طی کردن آزمایش های مختلف و بررسی وضعیت بیماری و آثار و تبعات آن به شیراز برده شده بود، بامداد امروز وارد بندرغباس شدند.

کاروان سفیران کریمه مشتمل بر دو گروه از پنج روز پیش برنامه های خود را در شهرهای بندرعباس و میناب آغاز کرده اند و به مدت 7 روز و تا جمعه هفته آینده در استان هرمزگان حضور خواهند داشت.

 

گفتنی است؛ دهه کرامت، 10 روز نخست ماه ذی العقده است که با سالروز ولادت حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) آغاز می شود و تا سالروز میلاد امام رضا(علیه‌السلام) ادامه دارد.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار