243771
۲۶ اسفند ۱۴۰۰

خیر قائمشهری به ۱۰ هزار یتیم مازندرانی کمک می کند

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) قائمشهر گفت: یکی از خیران قائمشهری به نیت ۱۰ هزار شهید کل استان مازندران هر ماه مبلغ ۱۰۴ میلیون تومان به ۱۰ هزار کودک یتیم کمک مالی دارد.

به گزارش کودک پرس ،جمال یعقوبی، رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) قائمشهر، در نشست خبری که با جمعی از خبرنگاران در این اداره برگزار شد، گفت: هوشمندسازی سایت کمیته امداد یکی از مهمترین اقدام کمیته امداد کشور بود که با ۲۸ سازمان حمایتی و غیرحمایتی در ارتباط است و به این نهاد را در شناخت افراد نیازمند کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه با سامانه هوشمند کمیته امداد هر شهروندی می‌تواند ضمن ارسال درخواست، مراحل پاسخ به درخواست را از طریق سایت پیگیری و رویت کند، افزود: با دفاتر پیشخوان دولت نیز هماهنگی شده و مددجویان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان، درخواست‌های خود را با کمیته امداد در میان بگذراند.

یعقوبی با بیان اینکه در شهرستان قائمشهر ۲۸ مرکز نیکوکاری فعالیت دارد، تصریح کرد: برخی از این مراکز به صورت تخصصی در زمینه جهیزیه، فرهنگی و آموزشی و … خدمات خوبی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند که مرکز نیکوکاری تخصصی قائم آل محمد در زمینه جهیزیه و مرکز نیکوکاری تخصصی عصر ظهور در زمینه فرهنگی و آموزشی دو نمونه از این مراکز نیکوکاری است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۵ واحد مسکونی به کمک بسیج سازندگی شهرستان تحویل محرومین شد و در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۱۰ واحد مسکن با هزینه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حال انجام دارد و در اوایل سال جاری افتتاح خواهد شد.

رئیس کمیته امداد قائمشهر با بیان اینکه ۹۰ درصد از طرح‌های اشتغال موفقیت‌آمیز بوده و همه طرح‌ها تا سه سال بازدید و تحت حمایت قرار می‌گیرد. گفت: ۴۱۲ فقره وام اشتغالزایی به پرداخت ۷ ساله و کم بهره در زمینه پرورش دام و طیور و رشته‌های باغی پرداخت شد در مجموع وام اشتغال ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود؛ که این مبلغ در سال ۱۴۰۱ به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه از ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان با سه درصد کارمزد به مددجویان از دیگر خدمات این نهاد است، افزود: در سال جاری در تالار شهریار قائمشهر توزیع ۱۰۰ سری جهیزیه با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، طی مراسمی با حضور عروس و داماد، انجام شد که هزینه ۷۰ درصد تأمین این اقلام را خیرین شهرستان بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه ۵۲۲ بیمار دیالیز، صعب‌العلاج و زمینگیر در قائمشهر داریم، افزود: در سال جاری ۲ میلیاردو ۱۰۰ میلیون تومان در کمک به این بیماران هزینه شد و تعداد ۲۰۰ دستگاه امکانات رفاهی برای مددجویان نیز فراهم کردیم که ارزش مادی آن حدود ۲ میلیارد تومان بود.

یعقوبی با بیان اینکه ۲۲۵ دستگاه تبلت دانش‌آموزی به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان میان دانش‌آموزان این شهرستان توزیع کردیم، بیان کرد: از میان ۵ هزار و ۲۰۰ خانوار تحت پوشش در قائمشهر تعداد ۷۸۰ خانوار مستأجر داریم که در سال جاری مبلغ ۶۱۰ میلیون تومان به صورت دوره‌ای به آن‌ها کمک شد.

وی با بیان اینکه از سوی ۵ هزار حامی به صورت میانگین ماهانه ۲۷۷ هزار تومان برای یکهزار ۱۴۲ کودک نیازمند، با نیت سردار سلیمانی و شهید بلباسی و … پرداخت می‌شود، افزود: یکی از خیران قائمشهری به نیت ۱۰ هزار شهید کل استان مازندران هر ماه مبلغ ۱۰۴ میلیون تومان به ۱۰ هزار بچه یتیم کمک مالی دارد.

رئیس کمیته امداد قائمشهر با بیان اینکه باید همه مددجویان شماره اشتراک آب، برق و گاز خود را از طریق سایت هوشمند کمیته امداد ثبت کنند، گفت: پرداخت مبالغ برق، آب و گاز مددجویان از سال ۱۴۰۱ با ارائه شماره مشترک مددجویان، با همکاری دستگاه‌های مسئول به گونه‌ای انجام خواهد شد که قبضی در این باره برای آن‌ها ارسال نخواهد شد.

وی افزود: کمیته امداد قائمشهر در سال جاری ۳۸۰ میلیون تومان برای کمک به تغذیه زنان باردار، ۴۷۰ میلیون تومان برای فرانشیز درمانی بیماران، ۷۵۰ میلیون تومان برای بیمه تامین اجتماعی مددجویان، پرداختی داشته است.

رئیس کمیته امداد قائمشهر با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی مستمری بگیران کمیته امداد در سال ۱۴۰۱، ادامه داد: ۲۰ میلیارد تومان در صندوق صدقات و اکرام و زکات شهرستان قائمشهر در سال جاری جمع‌آوری که با اولویت نیاز در شهرستان هزینه شد.

یعقوبی همکاری کلیه بانک‌ها را در زمینه پرداخت بودجه اشتغال عالی توصیف کرد و افزود: هر شرکتی که از مددجویان کمیته امداد جذب نیرو کند این نهاد یا با پرداخت دو سال حق بیمه سهم کارفرما یا پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد مشوق دارد.

وی در پایان افزود: از خبرنگاران انتظار دارم در سال جاری به ویژه ایام ماه مبارک رمضان که جشن بزرگ گلریزان در این ماه برگزار می‌شود در راستای جهاد تبیین به انعکاس اخبار این نهاد حمایتی توجه ویژه داشته باشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار