موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
165954
۲۶ تیر ۱۳۹۷

باغ کتاب میزبان کارگاه‌های نویسندگی

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از برپایی کارگاه‌های آموزشی برای سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال خبر داد و گفت، به واسطه تفاهمنامه‌ای که به امضای مدیریت این انجمن و مسئولان باغ کتاب رسیده، باغ کتاب میزبانی این دوره‌های آموزشی تابستانی را برعهده خواهد داشت.

به گزارش کودک پرس ، به گفته جعفر توزنده جانی، این کلاس‌ها ویژه دو ماه باقی مانده از فصل تابستان هستند، چراکه مخاطبان بیشتری امکان حضور در آنها را پیدا خواهند کرد. وی در همین رابطه گفت:« علاوه بر آنچه در اساس نامه انجمن مبنی بر لزوم حمایت از حقوق اعضا آمده، مدیریت به انجام برخی فعالیت‌های فرهنگی همچون برپایی کارگاه‌های داستان نویسی هم اهتمامی جدی دارد.» آموزش قصه گویی، شعر کودک، ویرایش و درست نویسی، داستان نویسی برای کودکان، تصویرگری کتاب کودک، داستان نویسی، رمان نویسی و روزنامه نگاری، عنوان کارگاه‌هایی ست که از سوی نویسندگان فعال در این حوزه برای بزرگسال برپا می‌شوند.

برای کودکان و نوجوانان نیز کارگاه‌های آموزش تصویرگری و نقاشی، آموزش شعر و داستان‌نویسی برگزار می‌شود. همان طور که در ابتدا هم اشاره شد بخشی از این دوره‌های آموزشی نیز برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. از آنجایی که برای کودکان محدوده سنی پنج تا دوازده سال و برای نوجوانان هم دوازده سال به بالا مد نظر است این فعال ادبی در ارتباط با هدفی که از آموزش این مخاطبان کم سن و سال دنبال می‌شود گفت:« به‌طور قطع نمی‌توان با اتمام این کلاس‌ها از کودکان انتظار نویسنده شدن داشت و به دنبال آموزش برخی مبانی نوشتن و از همه مهم‌تر روشن کردن جرقه نویسندگی در آنان هستیم.»

 

او در سخنانش بر این نکته تأکید کرد که با برپایی چنین کلاس‌هایی می‌توان شوق نوشتن را در کودکان بیدار کرد، وی ادامه داد:« کودکان با حضور در چنین کلاس‌هایی قادر به استفاده صحیح کلمات در جا و زمان مناسب می‌شوند، به عبارتی این قبیل کارگاه‌های آموزشی گفتار و حتی رفتارهای آنان را اصلاح می‌کند.» برخلاف کلاس‌هایی که برای کودکان و نوجوانان برپا می‌شود، حضور در کارگاه‌های ویژه بزرگسال مستلزم آشنایی متقاضیان با ادبیات و مبانی نوشتن ست. آنچنان که برای حضور در برخی کارگاه‌ها از جمله رمان نویسی به مصاحبه پیش از ثبت نام نیاز است. توزنده درباره کارگاه‌های رمان نویسی که ویژه بزرگسال برگزار می‌شود افزود:« از آنجایی که ضمن نقد و بررسی کارگاهی آثار نویسندگان مشهور از آنان خواسته می‌شود که خودشان هم طرح رمان بنویسند در پایان چند نوشته برتر به کمک انجمن منتشر می‌شود.»

 

به گفته دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کارگاه‌ها به احتمال بسیار از هفته آینده در باغ کتاب برگزار می‌شود که هر دوره آموزشی 10 جلسه خواهد بود. البته کارگاه‌هایی که پیش از این در محل انجمن برپا شده‌اند طبق همان روال قبلی و در همان محل برگزار می‌شوند. وی در پایان گفته‌اش از انتخاب فریدون عموزاده خلیلی به عنوان رئیس انجمن، محمود برآبادی(نائب رئیس) و عزت‎الله الوندی (خزانه دار) نیز خبر داد.

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار