247413
۰۶ شهریور ۱۴۰۲
کارگاه آموزشی ابهر

کارگاه آموزشی داستان نویسی و داستان خوانی نوجوانان در ابهر برگزار شد

کارگاه آموزشی و نشست داستان نویسی و داستان خوانی برای نوجوانان همزمان با هفته دولت و به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، با تدریس مجید ملامحمدی شاعر و داستان نویس کتاب های کودک و نوجوان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه کتاب و ادبیات ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در فرهنگسرای نور ابهر برگزار شد. 

به گزارش کودک پرس ، همزمان با هفته دولت و به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، کارگاه آموزشی و نشست داستان نویسی و داستان خوانی برای نوجوانان با تدریس مجید ملامحمدی شاعر و داستان نویس کتاب های کودک و نوجوان برای نوجوانان و با حضور احمد ذوالقدر فرماندار شهرستان ابهر، آیسان صادقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در فرهنگسرای نور برگزار و با استقبال خوب نوجوانان مواجه شد.

آیسان صادقی ضمن اشاره به لزوم ایجاد زمینه مناسب برای ترغیب نوجوانان و علاقه مندان به داستان نویسی در شهرستان، درخصوص هدف برگزاری این کارگاه گفت: با توجه به اینکه برگزاری کارگاه های داستان نویسی یکی از زمینه های مناسب برای ترغیب نوجوانان و علاقه مندان به حوزه داستان و نویسندگی است، این کارگاه با حضور مجید ملامحمدی به صورت گفتگو محور با هدف ایجاد بستری مفید و مناسب برای شناسایی نوجوانان مستعد به نوشتن و آموزش مقدمات داستان نویسی درجهت رشد و شکوفایی و آشنایی با انواع داستان در حوزه کودک و نوجوان با تأکید بر لزوم مطالعه و کتاب خوانی برگزار شد.

ملامحمدی در این کارگاه ضمن توضیح مراحل ورود به نوشتن و تاثیر داستان و روایت بر زندگی انسان ها، از عناصر داستانی، طرح و پیرنگ، دنیای تخیل و فانتزی تا دنیای واقعی برای برای سوژه یابی و شخصیت پردازی و منابع الهام نویسنده سخن گفت و بخشی از کارگاه به خوانش و نقد داستان‌ و دلنوشته های نوجوانان و خوانش داستان های ملامحمدی با تاکید بر تکنیک‌ها و فنون نویسندگی اختصاص داشت.

مجید ملامحمدی از شاعران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و عضو انجمن قلم در سال 1347 در قم متولد شد. نخستین اثر داستانی جدّی وی در سال 1368 در مجله‌ سلام بچه‌ها چاپ شد و نخستین شعرش هم با عنوان «مترسک و کلاغ» در همان سال در مجله‌ کیهان بچه‌ها انتشار یافت. ملامحمدی هم اکنون عضو تحریریه‌ مجله‌های سلام بچه‌ها و سردبیر مجله پوپک است. از ملامحمدی کتاب های داستانی مختلفی در حوزه های تاریخی، دینی و مذهبی، زندگی امامان معصوم (ع)، قصه‌های تاریخی نهج‌البلاغه، داستان و رمان های تخیلی و فانتزی توسط ناشرانی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قدیانی، به نشر، جمکران، سوره مهر و …. به چاپ رسیده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار