250828
۲۶ دی ۱۴۰۲
اصفهان

المپیاد فیلم‌سازی در تراز سایر المپیادها قرار گیرد

دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: امیدوارم المپیاد فیلم‌سازی همچون المپیادهای شیمی، فیزیک و ریاضی که در کشور دارای رتبه بالایی است، در تراز این المپیادها قرار گیرد و امکاناتی که برای برگزیدگان آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، برای این المپیاد نیز لحاظ شود.

به گزارش کودک پرس ، وحید ملتجی، مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران روز یک‌شنبه در نشست گپ‌وگفت با رسانه‌ها با محوریت هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران اظهار کرد:در راستای استمرار المپیاد فیلم‌ نوجوانان، ایده‌ای تحت عنوان باشگاه فیلم‌سازی وجود دارد و این باشگاه باید متشکل از نوجوانانی باشد که هر سال در المپیاد شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شعار بچه‌ها به سمت قله، شعار هدفمندی بود،گفت: باید بتوانیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که نوجوانان با گذشته، فرهنگ و هویت خود آشنا شوند.

ملتجی افزود: در این دوره از جشنواره فیلم‌سازی ۱۰۵۹ نفر از ۲۸ استان و ۷۵ شهر شرکت کرده‌اند، که تعداد شرکت‌کنندگان بیش از دو برابر دوره قبل و تعداد کل آثار ۱۲۶۴ اثر است.

مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران بیان کرد: در این دوره از المپیاد ۲۶۱ اثر در حوزه فیلم و ۱۰۰۳ اثر در حوزه ایده بوده است، در واقع ایده نگاه بچه‌ها نسبت به کاری است که می‌خواهند انجام دهند و در قالب یک داستان کوتاه ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱ اثر شامل ۱۲ اثر در حوزه ایده و ۱۹ اثر در حوزه فیلم انتخاب شده است، ۲۰ دختر و ۱۱ پسر انتخاب شده‌اند، ۳۱ نفر از ۱۱ استان در این مرحله حضور دارند.

ملتجی گفت: در حوزه فیلم چهره‌های شناخته شده‌ای همچون مرتضی علی‌عباس میرزایی و مهدیه‌سادات محور و در حوزه ایده وحید نیکخواه‌آزاد و علی شاه‌محمدی حضور خواهند داشت.

مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران افزود: هزینه صفر تا صد المپیاد بیش از یک میلیارد تومان و کمتر از دو میلیارد تومان برآورد شده است که عمده آن مربوط به اسکان و پذیرایی است، سعی شده با تدابیر مختلف این هزینه مدیریت شود، روال جشنواره‌ها به این صورت است که هزینه‌ها میان بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری تقسیم می‌شود.

وی درباره زمان برگزاری این المپیاد گفت: افتتاحیه به‌صورت محدود، بیست‌وهشتم دی و اختتامیه دوم بهمن در هنرسرای خورشید برگزار می‌شود.

المپیاد فیلم‌سازی در تراز سایر المپیادها

میثم بکتاشیان، دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم در این نشست اظهار داشت: جشنواره سی‌وپنجم فیلم کودک و نوجوان مرحله پایانی را در اصفهان سپری می‌کند و تاکنون بسیار پرقوت پیش رفته است.

وی گفت: با تلاش همکارانم در اصفهان و همکاری بنیاد فارابی تصمیم گرفته شد المپیاد فیلم‌سازی در اصفهان به‌صورت مجزا برگزار شود و با تبلیغات شهری و ملی بتوانیم از این فضا بهره ببریم.

بکتاشیان ابراز امیدواری کرد: این المپیاد همچون المپیادهای شیمی، فیزیک و ریاضی که در کشور دارای رتبه بالایی است، در تراز این المپیادها قرار بگیرد و امکاناتی که برای برگزیدگان آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، برای این المپیاد نیز لحاظ شود، همچنین برگزیدگان آن به‌عنوان نخبگان کشور مطرح شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار