163709
۱۳ تیر ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی البرز:

هشت درصد تماس‌های ۱۲۳ البرز به کودک‌آزاری مربوط است

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: مردم برای گزارش کودک‌آزاری می‌توانند با خط ۱۲۳ تماس بگیرند.

به گزارش کودک پرس ، اسدلله حیدری اظهار کرد: کودک آزاری پدیده‌ای شایع در اکثر کشورهای دنیا است و پیامدهایی دارد که گاهی تا آخر عمر قابل جبران نیست.

وی ادامه داد: برای کاهش تبعات کودک آزاری در کشورهای مختلف راهکارهای متفاوتی ارائه می‌شود که یکی از آنها برقرار کردن خطوط تلفنی و مداخله از طریق تیم‌های سیار است. در کشور ما برای مداخله فوری در این زمینه خط 123 و اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به تعداد تماس‌هایی که در خصوص کودک آزاری در استان گرفته می‌شود توضیح داد: در مجموع حدود هشت درصد از تماس‌هایی که با 123 گرفته می‌شود به کودک آزاری اختصاص دارد.

وی ابراز کرد: رسیدگی به این موارد از طریق اورژانس‌های اجتماعی مستقر در محمد شهر، کمالشهر، کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ انجام می‌شود. در موارد مربوط به کودک آزاری تنها بهزیستی درگیر نیست و در این حوزه آتش نشانی، پلیس و دستگاه قضا نیز وظایفی دارند.

 

 

حیدری گفت: به عنوان مثال اگر احتمال سقوط کودک از بلندی وجود داشته باشد و یا کودک محبوس شده و نیاز به ورود به محل‌های دربسته باشد آتش‌نشانی وارد عمل می‌شود. برای کاهش آمار کودک آزاری در کشور باید روند آگاه سازی و اطلاع رسانی به خانواده در این خصوص افزایش یابد و قوانین این حوزه نیز اصلاح شود.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار