163062
۱۰ تیر ۱۳۹۷

انتشار دهندگان شایعه کودک‌ربایی و قتل در زنجان دستگیر شدند

انتشار شایعاتی مبنی بر کودک‌ربایی و قتل یک زن طی روزهای اخیر که نقل اکثر محافل عمومی و خانوادگی در زنجان شده است پلیس این استان را بر آن داشت تا برای شناسایی انتشار دهندگان این شایعات کذب و بی اساس در فضای مجازی دست به کار شده و عاملان آن را دستگیر کند.

به گزارش کودک پرس ، پیدا شدن پای یک انسان و انتساب آن به یک زن و از طرفی رخداد قتل یک پسربچه 12 ساله طی هفته گذشته، به شایعات بی پایه و بی اساس کودک ربایی و قتل های دیگر در زنجان قوت بخشید و فضای امن و آرام شهر را ملتهب کرد.
در پی انتشار مطالب کذب در فضای مجازی در خصوص کودک ربایی و قتل، دادستانی و پلیس زنجان نسبت به این شایعه خاص و نامربوط واکنش نشان دادند.
پلیس فتا برای دستگیری انتشار دهندگان شایعه کودک ربایی و قتل وارد عمل و در نهایت موفق به دستگیری متهمان شد.
رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: پنج نفر از انتشار دهندگان شایعه کودک ربایی و قتل در زنجان دستگیر شدند.

سرهنگ محمدعلی آدینه لو افزود: در پی انتشار این اخبار سراسر کذب و دروغ در فضای مجازی، پلیس فتا در پی دستگیری و برخورد قانونی با منتشر کنندگان شایعه برآمد.
وی اظهار کرد: این پنج متهم دستگیر شده به جرم انتشار مطالب غیر واقع در فضای مجازی، پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل شدند تا پاسخگوی اعمال خود باشند.
آدینه لو از عموم مردم خواست به شایعات طرح شده در فضای مجازی توجه نکنند و اینگونه اخبار وقایع و اتفاقات مجرمانه را از طریق کانال پلیس زنجان در پیام رسان سروش به آدرس sapp.ir/policezanjan و همچنین مراجع و رسانه های رسمی پی گیر باشند.

پیشتر نیز رئیس پلیس فتا استان زنجان با تکذیب شایعه کودک‌ربایی و قتل یک زن در این استان گفته بود این اخبار واقعیت ندارد و بنا به دستور دادستان زنجان، مجازات سختی در انتظار شایعه‌ سازان در فضای مجازی خواهد بود.
چندی قبل، پیدا شدن پای بریده شده یک انسان و منتسب کردن آن به اندام یک زن، خبر از حادثه ای تلخ و خونین می داد که این اتفاق، پلیس آگاهی زنجان را بر آن داشت تا پرده از راز این جنایت بگشاید.
پنجم تیر جاری با پیدا شدن جسد پسر بچه ای 12 ساله در اطراف جاده ارمغانخانه از توابع شهرستان زنجان، پلیس دریافت این عضو بدن (پا) کشف شده متعلق به مقتول (پسر نوجوان) است که در این رابطه نیز یک نفر به عنوان مظنون دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان روز گذشته /شنبه 9 تیر/ به خبرنگار ایرنا گفت: این پرونده قتل هم اکنون از سوی پلیس آگاهی زنجان در دست تحقیق و بررسی است تا زوایای پنهان آشکار شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار