موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
16113
۱۷ بهمن ۱۳۹۵

جنگ شادی «سفر عروسک ها»

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از پخش جنگ شادی «سفر عروسک ها» در ایام دهه فجر برای مدارس ابتدایی و مهدهای کودک خبر داد.

به گزارش کودک پرس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به برگزاری جنگ شادی «سفر عروسک ها» در دهه فجر برای کودکان و نوجوانان استان گفت: در این جنگ که به شکل نمایش برپا می شود عروسک هایی از خارج کشور می آیند با هدف اینکه فرهنگ ایران را تحت تاثیر خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه این عروسک ها در میان کشورهای در حال توسعه ایران را انتخاب می کنند، افزود: در متن نمایش آمده که عروسک ها شیراز را برای سفر خود انتخاب کرده و به شیراز می آیند.

افتخاری با تاکید بر اینکه عروسک های خارجی ابتدای ورود به شیراز با زبان انگلیسی صحبت می کنند، اضافه کرد: مسائل فرهنگی و تاریخی شیراز را مورد بررسی قرار می دهند و سفر خود را آغاز می کنند با غذاهای مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم شیراز آشنا می شوند و در زمان برگشت به کشور خودشان فارسی را با لهجه شیرازی یاد گرفته و صحبت می کنند.

وی با یادآوری این مطلب که در بین این 2 عروسک یک عروسک قدیمی شیرازی به عنوان میزبان قرار دارد که اسم این عروسک «بووی بوام» (بابای بابام) گذاشته شده است، تاکید کرد: 2 هفته با این سه عروسک در شیراز گشت و گذار شده و از مکان های مختلف تصویر برداری شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به اینکه این جنگ شادی در چهار سانس در سالن این کانون برای مدارس ابتدایی و مهدهای کودک به اجرا می رسد، اظهار داشت: هر سانس این نمایش 50 دقیقه است.

وی در پایان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بابت همکاری در این نمایش تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری شبستان 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار