موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
14958
۱۲ دی ۱۳۹۵

شناسایی و ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل در لرستان

در این راستا از اول تا سی‌ام مهر امسال این بحث را آغاز کردیم و ۳۴۱۱ کودک بازمانده از تحصیل در سراسر استان شناسایی شد و ۵۶۷۸ مورد تماس تلفنی با خانواده‌ها آنان برقرار کردیم.

به گزارش کودک پرس، دکتر اسدالله حیدری خاطرنشان کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی را وزارت کشور در دستورکار قرار داده و وظایفی را برای دستگاه‌ها مشخص کرده که وظیفه ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محول کرد و از طرف وزارت، این کار به سازمان بهزیستی سپرده شد.

وی تصریح کرد: در این راستا از اول تا سی‌ام مهر امسال این بحث را آغاز کردیم و ۳۴۱۱ کودک بازمانده از تحصیل در سراسر استان شناسایی شد و ۵۶۷۸ مورد تماس تلفنی با خانواده‌ها آنان برقرار کردیم.

حیدری اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۳۱ نفر به دلایل مختلف در مدرسه ثبت‌نام نکردند. ۹۸۲ کودک در مدارس ثبت نام شدند ولی به اشتباه در سامانه آموزش و پرورش به عنوان «ترک تحصیل» ذکر شده بودند. ۱۱۳۸ نفر از این تعداد نیز متأسفانه به سبب کوهستانی و صعب‌العبور بودن و نداشتن خطوط تلفنی مناسب، امکان برقراری تماس یا ملاقات حضوری نبود. ۲۴۹ کودک نیز شماره‌های تماس اشتباه داده بودند و ۱۱ نفر از والدین هم با ما همکاری نکردند.

مدیرکل بهزیستی لرستان یادآور شد: فاز اول این کار با توجه به تقسیم کار ملی، بحث شناسایی افراد و جمع‌آوری اطلاعات بود و به عنوان مثال از ۱۰۳۱ کودکی که در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند؛ ۵۳۲ نفر به سبب معلولیت و بیماری نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند، ۱۷۰ کودک سال گذشته دانش‌آموز بوده و امسال فوت کرده‌اند، ۱۰۷ کودک به علت در دسترس نبودن مدرسه و کوچ‌نشینی به مدرسه نرفته‌اند، ۶۰ کودک به تحصیل علاقه ندارند، ۳۷ نفر ضعف مالی داشته‌اند، ۳۶ کودک به دلیل مهاجرت از کشور، ۳۴ نفر مشکلات خانوادگی و ۵۵ کودک هم به سبب نرسیدن به سن قانونی ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی یادآور شد: این اطلاعات را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرستاده‌ایم و مطالب تمام استان‌ها جمع‌بندی می‌شود و در فازهای بعدی برای رفع مشکل این کودکان چاره‌اندیشی خواهد شد؛ به عنوان مثال جایی که مدرسه ندارد، آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه وارد عمل می‌شود یا مشکل کودکان معلول را سازمان بهزیستی باید حل کند و به همین منوال دستگاه‌های متولی می‌توانند رفع مشکل کنند.

 

 

منبع: ایران ویج

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار