146134
۲۱ اسفند ۱۳۹۶

اجرای طرح «چهل کتاب، چهل روستا » در حصار زبرخان نیشابور

طرح «چهل کتاب، چهل روستا » در روستای منتخب دوستدار کتاب ایران، حصار زبرخان شهرستان نیشابور با استقبال بی‌نظیر مردم روستاها و علاقه‌مندان کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: طرح «چهل کتاب، چهل روستا »، یک حرکت خودجوش فرهنگی و مردمی است که با اهتمام انجمن کودک و نوجوان سیمرغ و انجمن‌های مردم‌نهاد حامی کتاب و همکاری ادارات و نهادهای شهرستان با حضور گسترده کودکان و علاقه‌مندان در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود.

عباس کرخی گفت: امسال سه روستای حصار زبرخان، بشرآباد و ماروسک بخش مرکزی در جشنواره روستاها وعشایر دوستدار کتاب ایران شرکت کردند وبه مرحله نهایی راه یافتند که در نهایت روستای حصار زبرخان درمیان یک‌هزار و 300 روستای شرکت‌کننده در جشنواره، انتخاب و برگزیده شد.

وی افزود: همزمان با هفته درختکاری و با محوریت خوانش کتاب‌های کودک از آثار نویسندگان مطرح ایرانی، با حضور گسترده کودکان و والدین آن‌ها در روستای حصار زبرخان، خوانش کتاب، درختکاری و انس با طبیعت اجرا شد و در پایان 50 نهال با نام شهدای والامقام این روستا و نهالی با عنوان روستای کتاب کاشته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور بیان کرد: در این ویژه برنامه، لوح تقدیر معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور نیز همراه با بُن کتاب به اهالی روستای حصار زبرخان شهرستان نیشابور اهدا شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی نیشابور ادامه داد: در این طرح ابتدا داستان‌هایی از نویسندگان مطرح، برای کودکان به زبان کودکانه خوانش می‌شود و پس از خواندن کتاب، با همکاری بچه‌ها نمایشی با موضوع کتاب اجرا می‌شود. در ادامه کودکان می‌توانند برداشت خود را از کتاب خوانده شده نقاشی کنند و پس از آن نمایشگاهی از نقاشی‌های بچه‌ها در برپا خواهد شد. خواندن شعر دسته جمعی، برگزاری مسابقه، نقاشی روی دیوار و بوم و بازی‌های دسته جمعی از سایر برنامه‌های اجرا شده است.

کرخی تصریح کرد: نمایش خلاق و خیابانی، بازی‌های بومی و سنتی، کشیدن نقاشی، نوشتن نامه و مشاوره خانواده‌ها نیز از دیگر برنامه‌هایی است که با همکاری انجمن کودک و نوجوان سیمرغ، اداره کتابخانه‌های عمومی، ادارات آموزش و پرورش، اداره بهزیستی، اداره منابع طبیعی، مجتمع فرهنگی و آموزشی سما، پارلمان بانوان، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و دیگر مراکز فرهنگی و حامیان کودک و نوجوان در طرح «چهل کتاب، چهل روستا » در حال برگزاری است.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار