142975
۰۸ اسفند ۱۳۹۶
شروع به فعالیت رویدادی به ابتکار باشگاه سواد رسانه‌ای ایران؛

نخستین دوره المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای IMLO 2018 در مالزی برگزار می‌شود

با توجه به لزوم ارتقای جهانی مهارت نوجوانان در مواجهه با رسانه‌ها نخستین دوره المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای با عنوان IMLO 2018 به ابتکار باشگاه سواد رسانه‌ای ایران، اسفندماه ۹۶ در شهر کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، نخستین دوره المپیاد بین المللی سواد رسانه ای با عنوانِ IMLO 2018 (International Media Literacy Olympiad) با حضور دانش آموزان برگزیده ایرانی و مالزیایی به ابتکار باشگاه سواد رسانه ای ایران در شهر کوالالامپور مالزی از تاریخ 13 الی 22 اسفند 96 در کشور مالزی برگزار می گردد.

با توجه به نقش رسانه ها در تربیت آینده سازان کشورهای مختلف دنیا و نیز اهمیت توانمندسازی مخاطبان نوجوان در مقابل پیامهای رسانه ای، نهضت جهانی سواد رسانه ای در بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای شرقی و در حال توسعه، در سالهای اخیر شتاب بیشتری پیدا کرده است. در همین راستا باشگاه سواد رسانه ای ایران به عنوان یکی از پیشگامان این حوزه اقدام به طراحی و اجرای رویدادی با ابعاد ملی و بین المللی و با مخاطب نوجوان نمود.

 

بر اساس این گزارش نخستین دوره المپیاد «ملی» سواد رسانه ای در ایران با معرفی برگزیدگان مدال طلای این المپیاد در سال تحصیلی 95-96 به صورت کشوری برگزار شد. در همین راستا برگزیدگان مدال طلای المپیاد ملی ایران به همراه جمعی از دانش آموزان برگزیده مالزیایی در رویداد IMLO 2018 با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. بخشهای این رقابت شاملِ مواردی همچون حضور در چند موقعیت رسانه ای مالزی، ارائه ایده های نوآورانه برای آموزش مجازی سواد رسانه ای به دانش آموزان جهان به شیوه MOOC، حضور در آزمون پایانی و حضور در یکی از مهمترین همایشهای بین المللی سواد رسانه ایِ جهان ICMEDLIT که به همت دانشگاه کلانتان مالزی (UMK) برگزار می شود می باشد.

 

لازم به ذکر است در انتهای این سفر دبیرخانه بین المللی IMLO تشکیل شده و دوره های بعدی این المپیاد در یکی از کشورهای فعال در این دبیرخانه بین المللی برگزار خواهد شد.

 

 

منبع:‌ فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار