247974
۲۸ شهریور ۱۴۰۲
جشنواره فیلم کودک

جشنواره فیلم کودک قابی برای معرفی ایران به مردم دنیاست

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با اشاره به حضور بیش از ۴۰ کشور در جشنواره امسال گفت: با برگزاری جشنواره فیلم کودک، اصفهان بار دیگر خودش و ایران را از قاب سینما به مردم دنیا معرفی می‌کند که مایه خوشحالی همگان است.

به گزارش کودک پرس ، آیین رونمایی از پوستر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با حضور احمد مقیمی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، ۲۷ شهریورماه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: سی‌وپنج سال از عمر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان می‌گذرد و شاهد بالغ شدن آن هستیم. جامعه ما برای این شور و نشاط اشتیاق فراوانی دارد. تلاش کردیم امسال با طراحی برنامه‌های محله‌محور، شور و نشاط را به محله‌های اصفهان ببریم و در این راستا به کمک رسانه‌های شهری نیاز داریم. بنابر گفته حضرت علی(ع)، «دوره جوانی، زمان کاشت در زندگی انسان است.» امیدواریم این مسئله به بهترین شکل برای فرزندان ایران رخ دهد.

وی ادامه داد: در مهرماه امسال رویدادهایی از جمله بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برگزاری پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) برگزار می‌شود؛ ولی زیباترین آنها برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌‎های کودکان و نوجوانان اصفهان است که امیدوارم امید و نشاط را به جامعه منتقل کند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به حضور کودکان معلول و کودکان کار در این مراسم گفت: قصد داشتیم همه اقشار کودکان در این برنامه حضور داشته باشند. ان‌شاءالله برنامه‌های امسال مورد توجه و عنایت امام عصر(عج) قرار گیرد.

جشنواره تجلی بهار سینما و خیال است

مجید زین‌العابدین، دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان نیز دیگر سخنران این مراسم بود. وی بیان کرد: از اینکه جشنواره بعد از چهار سال به اصفهان بازگشت، بسیار خوشحالم. ماه مهر برای بچه‌های ایران همیشه مفهوم شادی، نشاط، پویایی و سرزندگی را به‌ همراه دارد؛ ولی در عین حال نزدیک به ۴۰ سال است که برای بچه‌های اصفهان به جز بهار علم و تحصیل، تجلی بهار هنر، سینما و خیال هم هست. پروانه‌ها همیشه در بهار به پرواز درمی‌آیند؛ ولی در اوایل فصل پاییز در خیال بچه‌های اصفهان نیز شروع به پرواز می‌کنند.

وی افزود: امسال پروانه‌های سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان علاوه بر مهرماه که بهار ذهنی کودکان است، در ربیع‌الاول که ماه شادمانی اهل‌ بیت(ع) نیز هست، پرواز خود را آغاز می‌کنند و امیدواریم این جشنواره بسیار عالی برگزار شود.

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار کرد: اصفهان همواره مایه افتخار مردم ایران در جهان بوده و این شهر بار دیگر قصد دارد سرزندگی و نشاط کودکان ایران و هنر هنرمندان این کشور را به جهانیان نشان دهد. این جشنواره، بین‌المللی است و بیش از ۴۰ کشور آثار خود را به جشنواره امسال ارسال کردند؛ در حقیقت بار دیگر اصفهان خودش و ایران را از قاب سینما به مردم دنیا معرفی می‌کند که مایه خوشحالی همگان است.

وی گفت: بچه‌های اصفهان در این دوره بسیار پرشور و نشاط ظاهر شدند، گویا دلتنگی که چهار سال برای بچه‌های این شهر ایجاد شده بود، از بین رفته است. بیش از ۱۳۵ کودک و نوجوان این شهر برای داوری جشنواره ثبت‌نام کردند و بیش از ۳۷۷ نفر از کودکان این شهر نیز مشتاق مخابره کردن این رویداد بزرگ به همه بچه‌های ایران بودند که نشان‌دهنده دلتنگی کودکان اصفهان برای جشنواره است.

زین‌العابدین تصریح کرد: خوشحالیم که در عرصه فرهنگ و هنر، اصفهان به شایستگی میزبانی جشنواره را به عهده گرفت تا هنرمندان ما بتوانند برای سینمای کودک گام مؤثری بردارند و باعث رشد سینمای کشور شوند. وظیفه دارم از محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور که تلاش کردند این جشنواره به اصفهان بازگردد، تشکر کنم؛ همچنین از سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، دیگر مسئولان شهری اصفهان، هنرمندان و کودکان و نوجوانان این شهر که در این خصوص زحمت کشیدند، سپاسگزارم.

وی خطاب به کودکان حاضر در برنامه گفت: بزرگترهای ما که روزی کودکان این کشور بودند، برای ساختن ایرانی قدرتمند تلاش کردند؛ امروز نیز همه ما باید با اخلاق و امید به منظور ساختن ایرانی قوی برای زندگی خودمان و فرزندانمان تلاش کنیم.

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا جشنواره از شکل موسمی و هفتگی در اصفهان خارج شود و برنامه‌ای مستمر در طول سال داشته باشد. امیدواریم سال آینده بتوانیم در این تریبون اعلام کنیم که نماد برگزاری جشنواره یک هفته است؛ ولی جشنواره یک سال در اصفهان پابرجاست؛ قصد برقراری ارتباطی مستمر با کودکان داریم و یک هفته فقط نماد و تجلی جشنواره است.

وی درباره پوستر برنامه توضیح داد: در مشورتی که با فعالان عرصه گرافیک داشتیم، تصمیم گرفته شد از رنگ آبی در طراحی پوستر استفاده شود که نماد معماری ایرانی اسلامی و رنگی هویتی است. این رنگ به عقبه فرهنگی، تمدنی و هنری ما برمی‌گردد؛ البته به جز پوستر اصلی، در پوسترهای دیگر از رنگ‌های دوم و سوم هم استفاده شد. در این پوستر، پرواز، خیال و امید کودکان و رو به آسمان پیشرفت بودن آنها مورد توجه قرار گرفته است.

یادآور می‌شود، دو تن از فرزندان شهید مدافع حرم، ابوالفضل علیجانی نیز در آیین رونمایی از پوستر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان حضور داشتند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار