142816
۰۸ اسفند ۱۳۹۶

تقدیر از حافظان قرآن در نمازجمعه، خیزش عظیمی در حوزه قرآن بوجود آورده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اقدام ارزشمند امام جمعه تبریز در تقدیر از قاریان و حافظان نوجوان قرآن در نماز جمعه هر هفته، باعث به وجود آمدن خیزش عظیمی در حوزه قرآن شده است.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، عصر گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: اقدام ارزشمند امام جمعه تبریز در تقدیر از قاریان و حافظان نوجوان قرآن در نماز جمعه هر هفته، باعث به وجود آمدن خیزش عظیمی در حوزه قرآن شده است.

 

 

وی درباره فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: اکنون ۶۸۰خانه و موسسه قرآنی در سطح استان ما مشغول به فعالیت هستند.

 

حجت‌الاسلام حسینی، مدارس صدرا را از جمله عملکردهای تبلیغات اسلامی در حوزه آموزش و پژوهش عنوان کرد و گفت: ۶مدرسه صدرا در استان ما در زمینه علوم و معارف اسلامی فعالند و تنهاترین مدارس در برگزاری رشته های معارف در آموزش و پرورش است اما متاسفانه امسال در بودجه‌گذاری کشور، بودجه مدارس صدرا حذف شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، همچنین از حذف بیمه مداحان کشور انتقاد کرد و افزود: ۱۲هزار مداح در کشور به نوعی تریبون‌دار ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب هستند و حذف بودجه بیمه‌شان، قطعا مشکلاتی را برای آن‌ها به همراه خواهد آورد.

وی، افزود: در بخش روحانیت نیز اقامه نماز در مساجد و ارشاد و استقرار روحانیان در روستاهای محروم از جمله وظایف مهم تبلیغات اسلامی به شمار می‌آید.

 

حجت‌الاسلام حسینی، گفت: امسال در مقایسه با سال ۹۵ در سطج استان‌مان از ۵۱ روحانی مستقر به ۱۱۴ روحانی مستقر در سطح روستاها ارتقا یافته‌ایم اما با توجه به اینکه بیش از ۱۳۰۰روستا بالای ۲۰۰ خانوار در استان‌مان وجود دارد، نیازمند آن هستیم که روحانیان مستقر را افزایش دهیم.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار