199698
۱۹ فروردین ۱۳۹۸

رونق تولید و رسالت دستگاه‌های فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در یادداشتی ضمن اشاره به زوایای مختلف شعار سال با عنوان «رونق تولید» بر نقش دستگاه‌های فرهنگی در تحقق این مهم پرداخته است.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام مسعود صفی یاری در یادداشتی با موضوع شعار سال آورده است: سال 1398 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال ” رونق تولید” نامیده شد و با این اقدام تاکید رهبری فرزانه انقلاب بر اولویت و محوریت نگاه به داخل و پرهیز از چشم دوختن به بیگانگان و خوش بینی به دشمنان برای چندمین سال متوالی تکرار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: رونق تولید هرچند در ظاهر رنگ و بوی اقتصادی دارد و در بخش اقتصاد قابل پیگیری است اما از چند زاویه میتوان آن را با نگاه فرهنگی و اجتماعی نگریست.

وی با بیان اینکه کشور ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشوری کاملا وابسته ، مصرفی و وارد کننده مطلق بود، افزود: اصول سیاست رژیم شاه بر مبنای منافع کشور های مستکبر به ویژه آمریکا و انگلیس می چرخید و موجودیت خود و کشور ایران را علیرغم همه  ظرفیت ها و توانمندی ها و استعداد ها در راستای تامین منافع و گرم نمودن بازار تجاری اربابان آمریکایی و غربی می دید.

این مقام مسئول خاطرنشانکرد:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی که رکن اساسی آن را شعار استقلال و آزادی شکل می داد نظامی مستقل و متکی بر قدرت و ظرفیت مردمی روی کار آمد و دست رد بر سینه نا محرمان، اشغالگران و سلطه گران شرق و غرب زد و خود کفایی همه جانبه را در دستور کار خود قرار داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هر چند نظام اسلامی با تاکید مجدانه حضرت امام و درایت از مقام معظم رهبری گام های جدی در این امر برداشته شد، تصریح کرد: اما نقشه های شوم دشمن از قبیل محاصره و تحریم اقتصادی از سویی و البته غالبا برخی اختلالات اندیشه ای و انحرافات مدیریتی از سوی دیگر اجازه نداد درخت خود کفایی به شکل فراگیر ثمره دهد و هنوز در بخش هایی علیرغم توان و ظرفیت کشور و جوانان همچنان وابسته هستیم که اصرار رهبر معظم انقلاب اسلامی به تقویت تولید داخل و مصرف کالاهای داخلی ناظر به این بخش از کار است.

به گفته وی، اگر نگاه مسئولان و دولت تصحیح شود و بجای چشمداشت به  دست بیگانگان به استعداد خودی، توان جوانان و ظرفیت داخلی تکیه کنند دشمن حتی در جنگ اقتصادی نیز هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حجت الاسلام صفی یاری ادامه داد: آنچه بخش فرهنگی در کنار سایر بخش ها از جمله بخش اقتصادی باید انجام دهد تبیین همین معناست که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بیماری ترجیح کالای خارجی در جامعه درمان پیدا کند و الگوی مصرف به نفع کالای داخلی تغییر یابد و این امر نیاز به فرهنگ سازی و تبیین فراگیر دارد که اصحاب فرهنگ و هنر باید با دیده تکلیف این امر مهم را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع وجدان کاری اشاره کرد و گفت: موضوع وجدان کاری نیز از جمله اصول اولیه اسلامی و انسانی است که در بستر اخلاقی میتوان طرح شده و تولید کنندگان را به انصاف، امانتداری، استحکام و کیفیت و رعایت حق الناس و مصال ملی فرا بخواند.

به گفته این مقام مسئول بازی های ویدیویی و کامپیوتری به عنوان مهمترین محصول فرهنگی کودکان و نوجوانان که در در اثر بی توجهی به صنعت بازی سازی درکشور تقریبا به طور کامل در اختیار کشور های بیگانه با اهداف سلطه گرانه  فرهنگی اقتصادی است. این قضیه تلخ در موضوع کارتن های مخرب خارجی ، محصولات موبایل محور ، لوازم التحریر، فیلم ، رمان و اسباب بازی  و دیگر محصولات فرهنگی و هنری به شدت جریان دارد و همچون سیلی ویرانگر اعتقادات باور های اجتماعات و فرهنگ این مرز و بودم عصمت کودکان و نوجوانان را با خود میبرد. لذا جا دارد بخش فرهنگی در سال “رونق تولید” اهتمام ویژه ای  به تولید محصولات جذاب و فاخر فرهنگی و هنری بخصوص در سطح کودک و نوجوان داشته و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با احیاء ظرفیت های بی بدیل و سازنده، محصولات معیار و در طراز انقلاب اسلامی را تولید و انقلابی را در این عرصه ایجاد کند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار