140870
۲۹ بهمن ۱۳۹۶

۹ هزار دانش‌آموز دشتی از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شده‌اند

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون ۹ هزار نفر از دانش‌آموزان و کودکان حاضر در پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک‌ از خدمات پیشگیرانه دندانپزشکی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، پرویز احمدی در جمع مسئولان بهداشتی شهرستان دشتی افزود: کلینیک سیار دندانپزشکی نیز با استقرار در روستاهای شهرستان بویژه مناطق سخت گذر و دور افتاده خدمات رایگان دندانپزشکی را به دانش آموزان و زنان باردار ارایه می‌دهند.

احمدی اضافه کرد: رویکرد اساسی بخش سلامت دهان و دندان توجه ویژه به اصل پیشگیری است.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی مرکز خدمات جامع سلامت دهان و دندان اقدامات پیشگیرانه در بخش سلامت دهان و دندان به ‌صورت منسجم و مستمر به کودکان و دانش آموزان شهرستان ارایه می‌شود.

احمدی اظهارکرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام ‌گرفته و هماهنگی با مدیریت آموزش‌ و پرورش شهرستان روزانه دانش آموزان مقطع ابتدایی با حضور در این مرکز علاوه بر استفاده از خدمات آموزشی در زمینه سلامت دهان و دندان توسط دندانپزشک مورد معاینه قرارگرفته و از خدمات بهداشتی درمانی بهره‌مند می‌شوند.
احمدی ادامه داد: همه خدمات آموزشی بهداشتی به ‌صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرارمی‌گیرد و از آغاز سال تحصیلی تا کنون یکهزار دانش‌آموز از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: علاوه بر خدمات جامع سلامت دهان و دندان، کارشناسان واحد سلامت دهان و دندان در طول سال تحصیلی با حضور مستمر در مدارس اقدامات پیشگیرانه‌ای نظیر وارنیش فلوراید را به دانش آموزان ارایه می‌دهند که گامی مهم در پیشگیری از پوسیدگی دندان‌هاست.
وی افزود: جمعیت عشایری شهرستان نیز با حضور کلینیک سیار دندانپزشکی در سکونت‌گاه‌های آنان از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شده اند.

احمدی اضافه کرد: هم ‌اکنون در همه مراکز خدمات جامع شهری و روستایی شهرستان شاهد استقرار دندان‌ پزشک هستیم و این مراکز به تجهیزات دندانپزشکی لازم مجهز شده اند.
وی یاد آور شد: در زمان حاضر7 داندانپزشک و 2 بهداشت‌ کار دهان و دندان در مرکز خدمات جامع سلامت دهان و دندان و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان مشغول ارایه خدمات دندانپزشکی هستند.

شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار