139017
۱۸ بهمن ۱۳۹۶
جانشین هوانیروز:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رمز بقای ایران اسلامی در بین نسل نوجوان و جوان است

جانشین هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین وقایع انقلاب و دفاع مقدس برای نسل‌های جوان و نوجوان ضامن حفظ بقا، ماندگاری و اقتدار نظام ایران اسلامی است.

به گزارش کودک پرس ، سرتیپ دوم ستاد خلبان جمشید اسماعیلی در آئین رونمایی از اِلمان های دفاع مقدس ایلام اظهار کرد: پایبندی به آرمان ها و اهداف والای شهدا موجب اقتدار روزافزون جایگاه ارزشمند کشور در نقاط مختلف جهان شده است.

وی یادآور شد: جوانان باید از ویژگی های شهدا چون ولایتمداری، جسارت و شهامت، شجاعت، داشتن روحیه شهادت طلبی، بصیرت و دشمن شناسی به موقع، مقابله با دشمنان و … تاسی گرفته و در راستای پیشبرد سیاست های نظام گام بردارند.
سرتیپ اسمائیلی افزود: رمز پیروزی انقلاب، وجود ولایت فقیه و حضور پررنگ و موثر روحانیت در صحنه های مبارزه، وحدت کلمه و انسجام اقشار مختلف مردم در شکل گیری و به ثمر رسیدن نهضت و نیز حمایت بدنه ارتش از انقلاب بود.
وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب بسیاری خواهان انحلال ارتش به واسطه سابقه شاهنشاهی آن بودند، گفت: امام راحل با آینده نگری خود و با حمایت محکم از ارتش از منحل شدن ارتش جلوگیری کرد و خواستار همراهی مسئولان و مردم با ارتش شد.

وی اظهار کرد: ارتش همواره در همه برهه ها آماده جانفشانی و دفاع از مرزهای این سرزمین و تامین امنیت کشور بوده و آخرین نمونه از حضور موثر ارتش در صحنه را می توان در خدمات رسانی این قوا به زلزله زدگان استان کرمانشاه ذکر کرد.
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (علیه‌السلام) ایلام نیز انقلاب اسلامی را منشا خیر و برکت الهی برای ایران و همه کشورهای آزادی خواه جهان برشمرد و گفت: نهضت مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) آرمان های دین مبین اسلام را در بین کشورهای مسلمان زنده کرد.
سردار سیدصادق حسینی افزود: ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب همیشه به علت هجمه های دشمنان درگیر حوادث و تنش های زیادی بوده که همه این توطئه ها با درایت رهبری و حضور با بصیرت و خودجوش مردم و با تکیه به اعتقادات دینی و مذهبی خنثی شده است.

وی هشت سال جنگ تحمیلی را شناسنامه و هویت اقتدار ایران اسلامی معرفی کرد و اظهار کرد: باید برای خنثی سازی برنامه های مخرب دشمنان مقوله دفاع مقدس جدی تر از گذشته در بین مردم به ویژه نسل های بعد جنگ تببین و تعریف شود.
حسینی یادآور شد: دشمنان با انجام برنامه ها و عملیات های روانی از طریق فضاهای حقیقی و مجازی در صدد ایجاد شکاف و فاصله در بین مردم و نظام و رهبری هستند در حالیکه مردم انقلابی ایران اسلامی همواره ثابت کرده اند که در مسیر آرمان های شهدا حرکت می کنند.

 

در این آئین از موشک شاهین، بالگرد جنگی کبرا و شناسنامه تعدادی از شهدا رونمایی شد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار