موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
138809
۱۸ بهمن ۱۳۹۶

جشن سیمرغ و پروانه‌ها؛ حرکتی بزرگ برای سینمای کودک

کارگردان فیلم سینمایی کاکلی گفت: جشن سیمرغ و پروانه‌ها حرکتی بزرگ و مثبت برای سینمای کودک و نوجوان است.

به گزارش کودک پرس ، فریال بهزاد با استقبال از طرح سیمرغ و پروانه ها که در ایام برپایی جشنواره برگزار می شود افزود :  در ساعاتی که سینما مخاطبی ندارد بچه ها به دیدن فیلمهای خودشان میروند و اگر بتوان در سال چنیدن بار این کار را کرد فیلم های کودک و نوجوان بیشتر دیده می¬شوند، زیرا ما اکران ویژه¬ای برای سینمای کودک نداریم و فیلمهای کودک و نوجوان به درستی دیده نمیشوند.

وی با بیان اینکه در طول سال اکران فیلم های کودک بسیار کم است یادآورشد: فیلم هایی که در طول سال و برای کودکان ساخته می شوند اغلب برای جشنواره کودک که در تابستان است ساخته شده و در بهمن ماه آماده نمایش نیستند.

کارگردان فیلم دره شاپرک‌ها عنوان کرد: سیمرغ و پروانه  باعث می شود بچه ها باهم و به صورت دسته جمعی فیلم ها را ببینند و در آنها شور و هیجانی ایجاد می‌شود که بسیار خوب است. ضمن  اینکه این اتفاق در جشنواره فجر شکل میگ یرد و این بدان معنی است که سینمای کودک هنوز زنده است تا آن را از یاد نبریم.

بهزاد یادآور شد: ساختار درستی برای سینمای کودک نداریم در دنیا ساخت فیلم برای کودکان کار بسیار مهمی است. اما در ایران اینطور نیست.

وی گفت: متاسفانه من و همکارانم معتقدیم فیلمهای ما دیده نمیشود . اکنون مانند گذشته نیست که برای نمایش فیلمها به دستگاه آپارات نیاز باشد و امروز روی یک دیوار یا پرده سفید هم می¬توان فیلم¬ها را نمایش داد. اگر ما بتوانیم فیلمها را برای کودکان نمایش دهیم تهیه کنندگان رغبت بیشتری به سرمایه گذاری در این حوزه پیدا می‌کنند و فیلم‌های بهتری ساخته خواهد شد.
جشن بزرگ سیمرغ و پروانه ها به همت  کارگروه تخصصی سینمای کودک بنیاد سینمایی فارابی و همکاری تشکل تازه تاسیس “مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان” که توسط جمعی از فعالان سینمای کودک شکل گرفته و همچنین مرکز مردم نهاد “سامانه اردویی مدارس” و نیزمشارکت ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر کشور در حال برگزاری است.

قهرمانان کوچک، دنیای کیف‌ها، فیلشاه، دزد و پری 2 وشکلاتی به مدت پنج روز از14 تا 18 بهمن ماه سالجاری در سالن های اصلی سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر در تهران شامل سینماهای: تماشا، کیان،راگا،ماندانا، استقلال، اریکه ایرانیان،مگامال 1، جوان، چهارسو1،فرهنگ1، گراند سینما کوروش و سالن اصلی سینما آزادی و همچنین سینماهای منتخب نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره در مراکز استان‌ها نمایش داده می‌شود.

مدارس استان تهران برای استفاده از این برنامه و انجام هماهنگی حضور دانش آموزان خود در سالن های سینما می بایست  از طریق شماره تلفن: 75259000-021 اقدام کنند.
 

منبع: ایران آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار