138167
۱۵ بهمن ۱۳۹۶

همایش تحکیم بنیان خانواده در اراک برگزار شد

همایش تحکیم بنیان خانواده با محوریت رفتار با کودک و نوجوان امروز(۱۵بهمن) در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب کوی امام علی(علیه‌السلام) اراک برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام علیرضا تراشیون، مشاور و کارشناس امور خانواده و تربیت دینی و كارشناس رادیو معارف و شبکه قرآن در مباحث تربيتی حوزه كودك و نوجوان در این همایش در خصوص مباحث تربیتی کودک و نوجوانان به بیان سخنانی پرداخت.

وی گفت: ما باید کودکمان را بر اساس آموزه های دینی و قرآنی تربیت کنیم از این جهت که جامعیت قرآم کریم تمام دغدغه های والدین و مربیان را پاسخگو است و برای حل تمام مسائل مربوط به تربیت کودک پاسخ دارد.

حجت الاسلام ترشیون با بیان اینکه اسلام هیچگاه بن بست ندارد و در تربیت اسلامی برای هر دوره ای از زندگی کودکان، کاری تعریف شده، افزود: صمیمت رفتار پدر و مادر در یک خانواده عامل اصلی نشاط کودک و نوجوان در بستر خانواده و جامعه است.

مشاور و کارشناس امور خانواده و تربیت دینی اظهار کرد: والدین باید در تربیت فرزندان مسئولیت پذیر باشند و برای این مساله چهار راهکار وجود دارد اول اینکه در تربیت اسلامی نباید فرزندان در مکانی تنها باشند زیرا بعد از ۳ و ۴ سالگی کنجکاوی کودکان بیشتر می شود دوم اینکه اگر ما برای کودکان برنامه نداشته باشیم کودکان برای خود برنامه ریزی می کنند.

 

 

در ابتدای این همایش حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری،‌ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن خیر مقدم به بانوان حاضر در همایش و تسلیت به مناسبت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه طاهره(سلام‌الله علیها) و تبریک به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت:‌ کتاب های بسیاری درباره تربیت کودک و نوجوان نوشته شده است ولی نظر کارشناسان دینی با جمع بندی نظرات مندرج در این کتب سبب بدست آوردن راه حل های مناسبت تری می شود.

وی افزود:‌ مولفه های تربیت اسلامی باید متصل به قرآن و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) باشد؛ تربیت دینی باید از طریق پرورش حس مذهبی مبتنی بر تفکر دینی صورت بگیرد نصیحت‌کردن‌ها باعث می‌شود که کودکان به دین‌داری تصنعی روی بیاورند و این دین‌داری، عمیق و ماندگار نخواهد بود.

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد:‌ محبت و معرفت دو بال تربیتی است که ایمان را ماندگار و راسخ می‌کند ما نباید از رفتارهای تصنعی بچه‌ها خوشحال شویم پشتوانه‌‌ی عمل صالح، ایمان است.

 

این همایش که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و کمیته فرهنگی و بانوان ستاد دهه فجر و همکاری مجتمع فرهنگی هنری آفتاب به مناسبت آغاز سی و نهمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد، بانوان شاغل در ادارات، رابطین خواهر منطقه ای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اراک، مربیان طرح آموزشی بوسه ای برآسمان و فعالان فرهنگی حضور داشتند.

 

 

این همایش در راستای صیانت از حقوق شهروندی و با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، مهارت های فرزند پروری، چگونگی رفتار با کودك و نوجوان و خانواده، آسيب­ های اجتماعی كودكان و نوجوانان و کودک در فضای مجازی برگزار شد.

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار