248201
۰۳ مهر ۱۴۰۲
انجمن خون و سرطان کودکان

ابتلای سالانه ۳۰۰۰ کودک به سرطان

معاون اجرایی همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان در اردبیل گفت: سالانه بیش از سه هزار نفر از کودکان در کشور مبتلا به سرطان می‌شوند که بیشترین آنها در حوزه سرطان خون است.

به گزارش کودک پرس ، افشین فتحی شامگاه شنبه در همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان در اردبیل اظهار کرد: فعالان درمان سرطان به ویژه کودکان مبتلا به سرطان خون در اردبیل گرد هم آمدند تا به دنبال راهکارهای جدید در درمان و مداوای این بیماران باشند.

وی تصریح کرد: متأسفانه عوامل ژنتیکی و محیطی در سرطان کودکان بسیار مؤثر است که از این بین عامل ژنتیکی بیشترین تأثیرگذاری را در ابتلای کودکان به سرطان دارد.

معاون اجرایی همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان در اردبیل گفت: ابتلای کودکان به سرطان در عین حال که دردناک است بلکه خانواده‌ها و اطرافیان کودکان را نیز درگیر می‌کند اما جای خوشحالی اینجا است که ۸۷ درصد این کودکان با تشخیص به موقع مداوا شده و به زندگی باز می‌گردند.

فتحی افزود: در این همایش متخصصان سراسر کشور به ویژه رشته خون‌شناسی و کودکان گرد هم آمدند تا راهکارهای مناسبی را در کاهش بروز این بیماری پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۶۰ نفر پزشک متخصص در سطح کشور در این حوزه تربیت و آموزش دیدند تا برای گروه‌های سنی کودکان عمل پیوند مغز استخوان را انجام دهند.

فتحی اضافه کرد: هر چند در این حوزه برخی چالش‌ها و نارسایی‌ها وجود دارد اما سعی شده تا با راهکارهای علمی و تخصصی بخشی از این چالش‌ها رفع شود.

وی بیان کرد: در این همایش ۳۵ مقاله با رویکرد تحقیقات علمی مورد بررسی قرار گرفت تا متخصصان در جریان آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی باشند.

معاون اجرایی همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان در اردبیل ادامه داد: ۳۵ درصد مشکلات جدی در این بخش مربوط به تأمین پلاکت خون است که گاه مشکلاتی را در مسیر درمان به وجود می‌آورد که انتظار می‌رود مسئولان امر در این حوزه راهکارهای مناسب و مطلوب را در نظر بگیرند.

کد خبر
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار