137861
۱۴ بهمن ۱۳۹۶
امام جمعه خرم آباد:

دهه فجر فرصتی برای بیان دستاوردهای انقلاب به عموم مردم بویژه نسل جوان و نوجوان است

امام جمعه خرم آباد، فرهنگ انقلابی را سدی در برابر توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای بیان دستاوردهای انقلاب برای عموم مردم بویژه نسل جوان و نوجوان است.

به گزارش کودک پرس ، آیت الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه، گفت: باید از فرصت دهه فجر انقلاب اسلامی برای بیان دستاوردهای انقلاب و عظمت و اقتدار ایران اسلامی برای نسل جوان و نوجوان جامعه بهره گرفته شود.

وی انقلاب اسلامی ایران را الگویی کم نظیر برای ملت های آزاده جهان دانست و افزود: انقلاب اسلامی در حوزه های چون بهداشت و درمان، آب رسانی به مناطق روستایی و دورافتاده، برق رسانی، گاز رسانی و خدمات روستایی دستاوردهای گسترده ای داشته است.

 

آیت الله میرعمادی، با گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به دوران بلوغ خود رسیده است و به حمد الله تاکنون به رغم توطئه های دشمنان دستاوردهای کم نظیری برای خدمت به مردم ومعرفی اسلام ناب داشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول عمر خود فراز و نشیب بسیاری را پشت سر نهاده، خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت فقیه،فرهنگ ایثار، حضور مردم و حفظ وحدت و همبستگی مهم ترین نقش را درتداوم انقلاب اسلامی داشته و دارد.

آیت‌الله میرعمادی، ولایت فقیه هوشیار، عالم و با بصیرت از نقاط قوت انقلاب اسلامی دانست و افزود: هوشیاری و بصیرت رهبری فرزانه انقلاب موجب شد که طی 40 سال عمر انقلاب، این انقلاب اسلامی از خطرات و آفات و آسیب‌هایی در امان بماند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه دشمنان تصور می‌کردند که انقلاب تا زمان زنده‌ماندن امام خمینی(ره) پابرجاست، تاکید کرد: با پیوست روح امام خمینی(ره) به ملکوت اعلیی، رهبر معظم انقلاب به عنوان جانشین شایسته ایشان با همان منش، قاطعیت و صلابت اندیشه‌های انقلاب را بر مبنای اندیشه‌های امام راحل حفظ کردند و با هوشیاری از اندیشه های امام و انقلاب صیانت کردند.

امام‌جمعه خرم‌آباد، انقلاب اسلامی را انقلابی مردمی دانست و افزود: در طول عمر انقلاب اسلامی، مردم برای انقلاب سنگ تمام گذاشته و همواره در تمامی صحنه‌های حساس همچون راهپیمایی‌ها و انتخابات حضور باشکوه داشته‌اند.

 

آیت الله میرعمادی، با اشاره به تقارن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران با ایام فاطمیه، بیان کرد: برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی باید با حفظ حرمت ایام فاطمیه برگزار شود.

خطیب جمعه خرم آباد، با گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی (ره) به وطن، 12 بهمن همواره در تاریخ این دیدار از روزهای ماندگار و الهام‌بخش است.

وی با اشاره به استقبال باشکوه مردم از امام خمینی (ره) در 12 بهمن، ابراز کرد: مردم با حضور گسترده خود در استقبال از امام خمینی (ره)، توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تشکیل دولت موقت توسط امام خمینی(ره) در 16 بهمن سال 57، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در همان روزهای نخستین مسوولان، روحانیون و آحاد مردم را برای تشکیل حکومت و گرفتن زمام امور تشویق می‌کردند.

 

 

19 بهن نمادی از شعور انقلابی نیروی هوایی ارتش است

امام‌جمعه خرم‌آباد در ادامه با گرامیداشت 19 بهمن، روز همافران نیروی هوایی ارتش، افزود: همافران نیروی هوایی ارتش در این روز با نظم و شکوه خاصی به دیدار اما خمینی (ره) و با امام و انقلاب اعلام همبستگی کردند.

وی خاطرنشان کرد: روز 19 بهمن را روز شعور انقلابی و ایمانی نیروی هوایی ارتش است.

آیت الله میرعمادی، در ادامه نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران را سدی در برابر توطئه های دشمنان نامید و افزود: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی با هوشیاری و توان و قدرت بالای نظامی خود از مرزهای کشور، مردم و انقلاب اسلامی صیانت می کنند.

 

 

ضرورت برخورد قاطع با مسببان برگزاری برنامه های خلاف شرع و قانون

امام جمعه خرم آباد، در ادامه با اشاره به اقدام برخی ادارات و نهادها در برگزاری جشن های انقلاب در دهه نخست بهمن ماه، افزود: متاسفانه شاهد بودیم که عده ای تلاش داشتند از فرصت جشن های انقلاب برای ترویج فرهنگ ابتذال استفاده کنند.

آیت الله میرعمادی، با بیان اینکه عده‌ای به ترویج فرهنگ ابتذال در استان هستند، افزود: برنامه ای به نام «جنگ انقلاب» و برای دانش آموزان همراه با رقص و آواز و تک خوانی زن برگزار شده است.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع قانونی با این گونه اتفاقات، افزود: انتظار می رود آموزش و پرورش حساسیت بیشتری داشته باشد وهوشیارانه اتفاقات را رصد کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان، خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه برنامه هیچ تناسبی با دهه فجر انقلاب و دانش آموزان ندارد.

 

وی با بیان اینکه این آخرین هشدار است، بیان کرد: برگزاری برنامه های خلاف شرع و دستورات دین از نظر قانون، جامعه و خانواده های دانش آموزان مردود است و باید با آن برخورد قانونی شود.

آیت الله میرعمادی، تاکید کرد: برگزاری این گونه برنامه ها ابتذال فرهنگی است و گویی برخی به دنبال رواج این ابتذال در جامعه هستند.

خطیب جمعه خرم آباد، افزود: گویی عده ای همسو با تلاش های دشمنان تلاش می کنند کودکان و نوجوانان ایران اسلامی را از ارزش های دینی، انقلابی و اخلاقی دور کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: جهت یادآوری به عاملان برگزاری این برنامه ذکر می شود طبق فتوای همه علما تک خوانی زن در میان مردان و همچنین رقص حرام است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، خاطرنشان کرد: مسئولان وظیفه دارند نسبت به مسئولیت خود حساس و هوشیار باشند و با مسببان این گونه اتفاقات برخورد قاطع داشته باشند.

وی با بیان اینکه رخداد اتفاقات هلاف موازین شرعی برای چندمین بار در استان تکرار شده است، اظهار کرد: این آخرین هشدار است و تکرار آن خشم مردم مومت و متدین و حزب االهی را به دنبال دارد.

 

امام جمعه خرم آباد، گفت: مردم منتظراقدام قاطع مسئولان دراین زمینه هستند.

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار