247245
۲۹ مرداد ۱۴۰۲
کانون پرورش فکری

دشمن در جنگ نرم ذهن کودک و نوجوان را هدف قرار داده است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در دیدار با خانواده شهیدان قره‌باغی گفت: نوجوانان امروز درگیر یک جنگ بزرگتر به نام جنگ نرم هستند که دشمن با تمام قوای خود وارد میدان شده و می‌خواهد هویت دینی-ایرانی را از آنها بگیرد. او ذهن نوجوان را هدف قرار داده است.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به همراه کارشناسان کانون و مربی مسوول و مربیان مرکز 2 و تعدادی از نوجوانان پسر با خانواده شهیدان شعبانعلی و مهدی قره‌باغی در راستای دومین کنگره 8 هزار شهید استان همدان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار سه نفر از نوجوان پسر عضو کانون به دکلمه‌خوانی در خصوص شهدا پرداختند.

سپس برادر شهید با بازگویی خاطراتی از شهیدان پرداخت و گفت: شهید شعبانعلی در سال 60 وارد سپاه شد و در عاشورای سال 65 به شهادت رسید.

وی افزود: شب تاسوعا سال 65 وقتی شهید چیت‌سازیان برای شناسایی می‌رود بیسیم‌چی می خواهد و چون برادر من در واحد مخابرات بوده خودش به عنوان بیسیم‌چی همراه شهید چیت‌سازیان می‌رود وقتی سوار بلم می‌شوند یک خمپاره کنار بلم می‌خورد و ترکشی از آن به قلب برادر من خورده و شهید می‌شود و روز عاشورا تشییع پیکر ایشان به امامت آیت‌الله موسوی همدانی انجام گرفت و وصیت‌نامه برادر شهیدم را مهدی خواند.

برادر شهیدان قره‌باغی ادامه داد: برادر کوچکتر هم مهدی وقتی 14 ساله بود همراه شعبانعلی به جبهه اعزام شد و بعد از شهادت شعبانعلی مصمم‌تر برای رفتن بود در حالی که پدرم بسیار به او علاقه داشت و چند باری به جبهه رفت و او را برگرداند اما مهدی تصمیم خودش را گرفته و راهش را انتخاب کرده بود.

وی گفت: به فاصله کمتر از 4 ماه بعد از شهادت شعبانعلی و قبل از عملیات کربلای پنج شهید مهدی در منطقه شلمچه کاری می‌کند کارستان. او با شجاعت تمام در حالی که یک نوجوان بوده خودش را به سنگر عراقی‌ها می‌ٰرساند و با آنها درگیر می‌شود و وقتی گلوله‌هایش تمام می‌شود آنها او را اسیر کرده و بسیار کتک می‌زنند و بعد فرمانده عراقی‌ها به پیشانی او یک گلوله زده و او را به شهادت می‌ٰرساند.

برادر شهید با بیان خاطراتی از مادر گفت: مادرم تعریف می‌کرد که مهدی بسیار علاقه داشت وارد واحد تخریب شود اما چون مادرم از پا فلج بود به مهدی گفته بود یک جایی برو که آسیب نبینی و دست و پایت را از دست ندهی چون من خودم زمین گیر هستم و نمی‌توانم از تو مواظبت کنم و شهید مهدی به مادرم قول داده بود وارد گردان تخریب نشود و او گفته بود خیالت راحت و وسط پیشانی خود را نشان داده بود که من از اینجا تیر می‌خورم و برای شما زحمت درست نمی‌کنم

در ادامه فاطمه قره‌باغی، خواهر کوچک شهید بیان کرد: زمان شهادت برادرم من 2 ساله بودم و چیزی یادم نیست اما مادر و پدرم بسیار از آنها یاد می‌کردند.

وی ادامه داد: روزی در حال تمیز کردن خانه بودم که مرحوم مادرم آه بلندی کشید به او گفتم چرا آه کشیدی و مادر گفت: خیلی دلتنگ مهدی و شعبانعلی هستم کاش می‌شد الان در را باز می‌کردند و وارد خانه می‌شدند و من آنها را بغل می‌گرفتم و می‌بوسیدم.

خواهر شهید اذعان داشت: این حرف مادرم بسیار غم‌انگیز و ناراحت کننده بود. مادرم همیشه می‌گفت من جنازه دو پسر خودم را دیدم و در قبر گذاشتم ولی خدا به فریاد پدر و مادرانی برسد که هنوز چشم به راه خبری از فرزند خود هستند.

در این دیدار صمیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: پسران نوجوان ما در حال رشد اجتماعی، عاطفی و هیجانی و …. بوده و در این سن به دنبال هویت‌ هستند و ما مربیان و مدیران موظف هستیم که این بچه‌ها را بیاوریم به دیدار شهدا تا با شما را از نزدیک ببینند و با روح بزرگ شما آشنا شوند.

معصومه ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: جایگاه زن در دفاع مقدس را باید خوب تبیین کنیم. مادرانی مثل مادر شهیدان قره‌باغی زنان بزرگی بودند که چنین فرزندان شجاع و مومن و معتقدی را بزرگ کرده و تقدیم انقلاب و نظام کردند.

وی ادامه داد: مادر شهیدان قره‌باغی چه روح بزرگی داشته که دو فرزند خود را برای خدا و دفاع از وطن و ناموس به جبهه فرستاده و در تمام این سالها غم دوری آنها را تحمل کرده، خداوند روح ایشان را قرین رحمت کند که قطعا ایشان در کنار شهیدان خود هستند و ان شا االه که شفیع ما باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، گفت: شهدای نوجوان ما را جنگ بزرگ کرد و شما نوجوانان امروز درگیر یک جنگ بزرگ تر هستید و آن جنگ نرم است که دشمن با تمام قوای خود وارد میدان شده و می‌خواهد هویت دینی-ایرانی شما را بگیرد و مغز شما را شست‌و شو بدهد تا از آنچه دارید غافل شوید. او ذهن شما را هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: باید مواظب باشیم و رابطه خود را با شهدا قطع نکنیم و ادامه‌دهنده راه آنها باشیم که مورد شفاعت آنها قرار بگیریم.

در این جلسه عرفان برادرزاده شهیدان قره‌باغی که از اعضای کانون مرکز 2 همدان است گفت: من وصیت‌نامه دایی شهید خود را خوانده‌ام و می خواهم راه آنها ادامه بدهم.

در پایان این دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از کودکان و نوجوانان حاضر جوایزی را اهدا کرد و از آنها خواست در مسابقات قصه‌گویی که مختص شهدای همدان است شرکت کنند و آثار و فیلم خود را برای کانون بفرستند.گفتنی است شهید مهدی قره باغی متولد اول شهریورماه سال ۵۱ در ۲۹ دی ماه ۶۵ در شلمچه و شهید شعبانعلی قره باغی متولد ۶ فروردین ماه سال ۴۵ در ۲۰ شهریورماه ۶۵ در جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار