137723
۱۲ بهمن ۱۳۹۶
طبق اعلام منابع رسمی انگلیس؛

۵۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل انگلیسی چشم‌انتظار دولتمردان‌شان

طبق اعلام منابع رسمی انگلیس از وزرای این کشور از وضعیت ۵۰ هزار کودکی که سالانه از تحصیل بازمانده و قربانی افراط‌ گرایی، قاچاق و بهره‌کشی می‌شوند، خبر دادند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

به گزارش کودک پرس ، اداره ملی کودکان انگلیس (NBC) در گزارشی در این باره آورده است: هیچ پایگاه داده‌های ملی در انگلیس آمار کودکان بازمانده از تحصیل را به ثبت نمی‌رساند و این در حالیست که کودکان بسیاری در این کشور در مدارس ثبت نام نشده و در هیچ مرکز آموزش دیگری نیز از خدمات آموزش بهره‌مند نمی‌شوند.

بر اساس تحقیق اداره ملی کودکان انگلیس (NBC)، مقامات محلی در پی ثبت اطلاعاتی در مورد این کودکان بوده‌اند اما اطلاعات تهیه شده توسط آنها بسیار پراکنده بوده و نمی توانند از دسترسی این کودکان به خدمات اجتماعی آگاه شوند.

 

به گفته رییس سیاست‌گذاری و امور عمومی درNBC ، این کودکان از دید دولت دور مانده‌اند و ارتباط کافی برای اطمینان از رفاه آنها وجود ندارد و ما در حال از دست دادن فرصت‌ها برای کمک به این قشر آسیب پذیر هستیم.

همچنین طبق آمار، سال گذشته نیز ۴۹ هزار و۱۸۷ کودک در انگلیس در سال گذشته از تحصیل بازمانده‌اند. مدیر اجرایی اداره ملی کودکان این کشور ضمن هشدار دهنده خواندن این آمار خواستار افزایش برنامه های دولت در حمایت از آنها شد.

 

در گزارش منتشر شده از سوی این سازمان، وزرای این کشور به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های ملی در این رابطه و بررسی دستورالعمل‌های قانونی در مورد نحوه جمع آوری و ثبت اطلاعات محلی در این زمینه تشویق شده‌اند.

یک نماینده کمیسیون کودکان در انگلیس نیز گفت: باید تصمیم گیری و جمع آوری اطلاعات در مورد این کودکان بهتر صورت گیرد تا تعداد کودکانی که از تحصیل باز می‌مانند در آینده کمتر و به کودکانی که در حال حاضر از تحصیل محروم هستند بهتر رسیدگی شود.

 

به گزارش تِس نیوز، رییس انجمن کودکان و جوانان انگلیس نیز ضمن استقبال از قانون جدید که مدارس را در صورت عدم ثبت نام دانش‌آموزان ملزم به اطلاع‌رسانی به مقامات محلی می‌کند، خواستار وضع قوانین بیشتر و قوی‌تری در این رابطه شد.

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار