137298
۱۰ بهمن ۱۳۹۶
رييس پليس فتا استان خراسان رضوى خبر داد:

ساخت ربات هراس‌انگيز توسط دو دانش آموز مشهدى

رييس پليس فتا استان خراسان رضوى گفت: در پى رصد و پايش فضاى سايبری، كارشناسان پليس فتا رباتى را در يكى از شبكه‌هاى اجتماعى شناسايى كردند كه توسط دو دانش‌آموز نوجوان مشهدى به قصد ترساندن همكلاسى‌هايشان ايجاد شده بود.

به گزارش کودک پرس ، سرهنگ جواد جهانشيرى در تشريح اين خبر اظهار کرد: در پى رصد و پايش فضاى سايبرى توسط تيم كارشناسان رصد اداره تشخيص و پيشگيرى از جرايم سايبرى استان، مشخص شد رباتى تحت عنوان يكى از بازى‌هاى پر سر و‌ صدا در يكى از شبكه‌هاى اجتماعى اقدام به فعاليت نموده و اين موضوع باعث ترس و اضطراب تعدادى از والدين و دانش‌آموزان در يكى از مدارس شهر مشهد شده بود.

وی افزود: كارشناسان پليس فتا در ادامه روند شناسايى عاملين طراحى ربات مذكور موفق به شناسايى دو دانش‌آموز مشهدى شدند.

 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: سازندگان ربات مذكور كه دو برادر 15 و 13 ساله بودند در مواجهه با ادله فنى ضمن اذعان به ساخت ربات،‌ علت انجام اين كار را تفريح و شوخى با دوستان هم سن و سال خود بيان كرده و از مجرمانه بودن اين اقدام اظهار بى‌اطلاعى مى‌كردند.

سرهنگ جهانشيرى در همين رابطه، ايجاد هرگونه ربات و يا كانال با اسامى خاص كه موجب تشويش اذهان عمومى خواهد شد را جرم خواند و به والدين محترم هشدار داد: همانطور كه در فضاى واقعى از فرزندان خود صيانت و مراقبت مى‌نماييد در فضاى سايبرى نيز مراقب رفتار فرزند خود باشيد و با ارائه آگاهى به فرزندان، اين عزيزان را از مخاطرات فضاى سايبر حفظ نماييد.

 

اين مقام ارشد انتظامى در پايان به كاربران فضاى سايبر توصيه نمود: هرگز فضاى سايبرى را دستمايه شوخى و رفتار نابجا قرار نداده و اين فضا را ابزارى براى تسويه‌حساب‌هاى شخصى و يا گرفتن انتقام از ساير افراد ندانند و با حفظ وظيفه “‌شهروند سايبرى”، هر كاربر نماينگر يك ايرانى آگاه و مسئول باشد.

 

گفتنى است سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir آماده پاسخگويى به مشكلات شهروندان در حوزه فضاى سايبرى بوده و شهروندان مى توانند براى مشاوره و انعكاس ديدگاه هاى خود در زمينه فضاى سايبرى به آدرس مذكور مراجعه نمايند.

 

 

منبع: پلیس فتا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار