132321
۱۶ دی ۱۳۹۶
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خبر داد؛

عرضه ۳۰۰ عنوان محصولات فرهنگی در نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از عرضه ۳۰۰ عنوان محصولات فرهنگی در غرفه کانون پرورش فکری در نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان همدان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا جوادی با اشاره به وظایف اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: ایجاد امکانات لازم برای ایجاد شادی، نشاط، رشد و پرورش فکر و استعدادهای کودکان و نوجوانان براساس ارزش‌ها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی از جمله اهداف کانون است.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان، اسباب بازی سرگرمی لوازم و تجهیزات کمک‌آموزشی در همدان افزود: کانون پرورش فکری استان با همکاری دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کشور در این نمایشگاه با برپایی دو غرفه و در چهار بخش فعالیت می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از وظایف کانون پرورش فکری نظارت بر عرضه اسباب‌بازی در نمایشگاه‌ها و ارائه مشاوره و اطلاعات به خانواده‌ها در خصوص تهیه اسباب‌بازی‌های استاندارد است، بخشی از غرفه به این امر اختصاص یافته و کارشناس مطلع کانون با حضور در نمایشگاه پاسخگوی خانواده‌هاست.

 

وی با بیان اینکه در بخش دیگر غرفه بیش از 70 نوع اسباب‌بازی و سرگرمی و بیش از 300 عنوان محصولات فرهنگی عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: در غرفه دیگر سعی شده در فضایی نسبتاً بزرگ چهار نوع بازی فکری، جسمی و حرکتی در قالب مسابقه و… توسط مربیان کانون برای بچه‌ها طراحی و اجرا شود، معرفی کانون زبان ایران نیز بخشی از غرفه را به خود اختصاص داده است.

جوادی ادامه داد: به دلیل کوچک شدن خانواده‌ها از نظر تعداد فرزندان و ورود بازی‌های کامپیوتری و بازی در فضاهای مجازی که عمدتاً به صورت انفرادی انجام می‌شوند، نیاز امروز جامعه برای کودکان توسعه و رونق بازی‌های گروهی و جسمی ـ حرکتی است.

 

وی تصریح کرد: امسال سعی شده رویکرد فعالیت بخش جنبی کانون نیز به سمت تشویق کودکان به بازی‌های جسمی حرکتی باشد تا موجبات تحرک آنان را فراهم آورد و به خانواده‌ها نیز ضرورت اجرای این بازی‌ها در منزل را یادآوری کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در خصوص وظایف بخش حضوری کانون پرورش فکری در مراکز کانون اشاره کرد و افزود: 28 مرکز ثابت کانون در سطح استان آمادگی پذیرش کودکان و نوجوانان را از سن هفت سالگی دارد و با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری و ادبی و کارگاه‌های آموزشی در خدمت مخاطبان است.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه سیار روستایی نیز یکی از واحدهای فعال در حوزه کتاب‌رسانی و انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در کانون است، گفت: این کتابخانه‌های سیار وظیفه کتاب‌رسانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را در مدارس روستاهای کم‌برخوردار بر عهده دارند.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار