132081
۱۴ دی ۱۳۹۶

نوزادان سیاه‌پوست ۲ برابر بیشتر از سفیدپوستان می‌میرند

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، نوزادان سیاه پوست دو برابر بیشتر از نوزادان سفید پوست می‌میرند و میزان مرگ و میر در آنها حدود ۵۸ درصد بیشتر از نوزادان سفیدپوست است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی کودک پرس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، نوزادان سیاه پوست دو برابر بیشتر از نوزادان سفید پوست می‌میرند. محققان این مطالعه 7 هزار و 177 هزار نوزاد که در 39 بیمارستان‌ شهر نیویورک متولد شده بودند را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت دریافتند، به طور کل 28 درصد نوزادان متولد شده در  معرض مرگ و میر ناشی از عوارض جدی بوده‌اند.

 

این مطالعه ثابت کرد، نوزادان سیاه‌پوست 2 برابر بیشتر به نسبت نوزادان سفیدپوست در معرض خطر و مرگ هستند و بخش عمده آن به مشکلات بهداشتی مربوط می‌شود.  بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، نوزادان سفیدپوستان شانس بیشتری برای تولد در بیمارستان‌هایی دارند که مراقبت‌های پیش از تولد و بارداری زنان را به شکل بهتری انجام می‌دهند.

دکتر الیزابت هاول، مدیر مؤسسه تحقیقات بهداشت زنان در دانشکده پزشکی می‌گوید: «مرگ و میر بالاتر میان نوزادان سیاه‌پوست حاکی از‌ آنست که نه تنها به مادران باردار سیاه‌پوست رسیدگی نمی‌شود، بلکه بیمارستان‌های بی‌کیفیت برای زایمان آنها در نظر گرفته می‌شود که تنها علت آن تفاوت نژادی‌ آنها با سفیدپوستان است».

 

میزان مرگ و میر در نوزادان سیاه‌پوست حدود 58 درصد بیشتر از نوزادان سفیدپوست است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار