132077
۱۴ دی ۱۳۹۶

حمله به حوزه علمیه تاکستان تداعی حملات ساواک به مدرسه فیضیه بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حمله به حوزه علمیه تاکستان تداعی کننده حملات ساواک به مدرسه فیضیه بود.

به گزارش کودک پرس، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در حاشیه بازدید از حوزه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان که توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شده است، اظهار کرد: فتنه‌گران به حوزه علمیه‌ای حمله کرده و آن را به آتش کشیدند که محل سکونت طلابی است که کمترین امکانات معیشتی را در اختیار دارند و در نهایتِ زهد و زندگی فقیرانه به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه چنین رفتارهایی تداعی کننده حملات ساواک و رژیم آمریکایی شاه به مدرسه فیضیه است، افزود: همانطور که حمله‌ها به مدرسه فیضیه منشأ آمریکایی و صهیونیستی داشت، حوزه علمیه تاکستان نیز توسط کسانی مورد حمله قرار گرفت که ریشه و انگیزه آن‌ها آمریکایی و صهیونیستی است.

امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه این اتفاقات بیانگر تأثیرگذاری حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما فعالیت‌های حوزه‌های علمیه را بی اثر می‌دانستند در حالی که اگر این باور حقیقی آن‌ها بود تا این اندازه نسبت به حوزه‌های علمیه کینه و نفرت نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: وقتی به دفتر امام جمعه تاکستان، حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی حمله می‌کنند، همان کینه و عداوتی که در قرآن نیز مطرح شده است را در عمل نشان می‌دهند و رسانه‌های استکباری نیز از این اتفاق ابراز خرسندی می‌کردند.

 

 

آتش زدن زندگی فقیرانه طلاب «فتح الفتوح» نیست

 

وی اضافه کرد: اغتشاشگران با آتش کشیدن حجره یک طلبه گمان می‌کنند «فتح الفتوح» کرده‌اند در حالی که در این اتفاق تعدادی کتاب، دفتر و ابزار طلبگی طلاب فقیر را به آتش کشیدند و این «فتح الفتوح» نیست.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه «فتح الفتوح» توان و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به شما اجازه هیچ تعرضی را به ملت ایران نمی‌دهد، اضافه کرد: شما پیش از انقلاب این کشور را جزیره امن برای خودتان می‌دانستید اما امروز در تمام دنیا تنها کشوری که از آن واهمه دارید، جمهوری اسلامی ایران است و این «فتح الفتوح» حقیقی است.

 

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین با تأکید بر اینکه مجازات سختی در انتظار دشمنان خواهد بود، اذعان کرد: همانطور که نتیجه حمله به فیضیه آن شد که بساط استکباری و استعماری از مملک ما برچیده شد، این فتنه‌گری‌ها نیز باعث می‌شود که در منطقه بساط دشمنان برچیده شود.

وی اظهار کرد: با این اقدامات ماهیت آن‌ها هر روز بیش از پیش روشن می‌شود. آن‌ها امروز آتش زدن مساجد، کتابخانه‌ها، فرهنگ و هویت مردم مسلمان ایران را افتخار خود می‌دانند و این آتش قطعاً دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

 

 

با «فتنه‌گران» با شدت و جدیت برخورد شود

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند فرموده باید با «فتنه‌گران» با شدت برخورد کرد؛ «فریب‌خوردگانِ فتنه» حسابشان جدا است که به خاطر نا آگاهی نفهمیده‌اند که چه کاری انجام داده‌اند اما باید آتشِ «محرکان» و «آتش افروزان» فتنه خاموش شود چرا که این مهم دستور قرآن است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار