131804
۱۳ دی ۱۳۹۶

تربیت حافظان نوجوان در کانون فرهنگی_قرآنی «نسیم حیات»

مدیر کانون فرهنگی_قرآنی «نسیم حیات» اعلام کرد: این مجموعه از زمان شکل‌گیری خود توانسته تعداد زیادی حافظ ۱تا ۱۳ جزء تربیت کند که بسیاری از آنها در مسابقات قرآن دانش‌آموزی در مرحله شهرستانی و استانی حائز رتبه اول شوند.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا کریمی صفا، مدیر کانون فرهنگی- تبلیغی نسیم حیات اظهار کرد:از شکل گیری این مجموعه با فعالیت در مساجد و مدارس ۱۰ سالی می‌گذرد اما به صورت رسمی دو سالی است که زیر نظر تبلیغات اسلامی استان برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های کانون فرهنگی_تبلیغی نسیم حیات ویژه کودکان و نوجوانان است افزود: مهد‌ها و پیش دبستانی‌های قرآن ویژه خردسالان و کودکان ۳ تا ۷ سال با رویکرد تدریس کتاب‌های شاد ومفرح قرآنی از جمله برنامه‌های این مرکز است.
کریمی اضافه کرد: کتب گلستان، بوستان و بهارستان ازانتشارات دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت قصه‌های قرآنی، آیات، مسابقه، سرگرمی حفظ آیات و … از برنامه‌های ویژه قرآن آموزان خردسال و کودک این مجموعه است.

مدیر کانون فرهنگی_تبلیغی نسیم حیات گفت: برای افراد بالای ۷ سال نیز، دوره‌های روخوانی، روان خوانی، صوت و لحن، حفظ قرآن کریم و مداحی برپا است که تمام کلاس‌ها در مقاطع کودک و نوجوان هفته ای سه جلسه در کانون در حال برگزاری است.
وی افزود: این مجموعه از زمان شکل‌گیری خود توانسته تعداد زیادی حافظ ۱تا ۱۳ جزء تربیت کند که بسیاری از آنها در مسابقات قرآن دانش آموزی در مرحله شهرستانی و استانی حائز رتبه اول شوند.
کریمی اظهار کرد: اساتید کانون فرهنگی_تبلیغی نسیم حیات از مربیان مجرب و متخصص دارالقرآن استان هستند که در ایام مختلف سال تعداد متغیری دارند اما به طور میانگین از ۵ تا ۱۰ مربی در این کانون مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کانون قرآنی نسیم حیات با بیان اینکه خوشبختانه استقبال از دوره‌های آموزشی، تبلیغی و فرهنگی این مجموعه بسیار خوب است عنوان کرد: این مجموعه موفق به شکل دهی سه گروه سرود و تواشیح فعال با نام «نسیم حیات»در سه مقطع سنی مختلف شده است که اولین گروه با ۱۵ اعضا ویژه کودکان زیر ۷ سال است.
کریمی افزود: گروه سرود بزرگسالان با ۷ عضو و گروه سرود نوجوانان با ۱۵ عضو از دیگر گروه‌های سرود کانون نسیم حیات است، گفتنی است آهنگ‌ها و سرود‌ها در استودیو این مجموعه ضبط و میکس می‌شود.
مدیر کانون فرهنگی_تبلیغی نسیم حیات عنوان کرد: برگزاری جلسات تربیتی و آموزشی با والدین قرآن آموزان به صورت ماهانه و اجرای برنامه های تئاتر و نمایش توسط اعضای کانون در مناسبت‌های مختلف سال از دیگر برنامه‌های قابل اشاره این مجموعه است.

وی اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های ورزشی مختلف و اردو‌های درون شهری و برون شهری به صورت ماهانه و سالانه و سایر کلاس های سرگرمی و آموزشی_فرهنگی در ایام مختلف سال از فعالیت‌های دیگر کانون فرهنگ_تبلیغی نسیم حیات است.
کریمی افزود: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های کانون نسیم حیات، برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان است که از زمان تأسیس، این مجموعه ۳ بار موفق به اجرای این طرح شده است، ۱۵ جشن تکلیف دیگر در اسفند ماه سال جاری برای دو الی سه هزار دانش آموز نونهال همدانی برگزار خواهد شد، در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده نیز ۱۵ جشن تکلیف دیگر توسط کانون برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم جشن تکلیف در مدارس با استقبال بالایی مواجه شده است گفت: صفر تا صد این مراسم توسط کانون فرهنگی_تبلیغی نسیم حیات اجرایی می‌شود.
کریمی با بیان اینکه هدف این مجموعه ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در میان کودکان و نوجوانان است ابراز کرد: با وجود هزینه‌های بالای کانون نسیم حیات، برای تأمین مخارج مجموعه مبلغ بسیار ناچیزی از قرآن آموزان دریافت می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی_تبلیغی نسیم حیات عنوان کرد: این مجموعه قرآنی مرهون یاری و لطف خداوند و رمز موفقیت آن نظم و اهداف تعیین شده در سیستم است، این کانون با پیش‌بینی برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و تبلیغی برای گروه های سنی کودک و نوجوان تا به اکنون کسی در این مرکز قرآنی با در بسته مواجه نشده است.

وی اظهار کرد: مسئولین باید به فرامین رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی خودجوش اهمیت بسیاری دهند اما متأسفانه مسئولین فرهنگی رنگ و بویی از کار‌های فرهنگی نبرده اند.
وی ادامه داد: مسئولین پول‌های هنگفتی جهت چیدمان دکور و زیبا سازی اتاق کار خود می‌کنند اما آن زمان که نوبت به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی می‌شود کشور با تحریم و کمبود بودجه مواجه است، دولت مردان و مسئولین ذی ربط نگاه درستی به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی ندارند.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار