251974
۱۷ اسفند ۱۴۰۲
فرهنگ و هنر

برگزاری نمایشگاه قرآن کریم از یکم تا چهاردهم فروردین

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توجه ویژه نمایشگاه به مخاطب کودک و نوجوان خبر داد و گفت: نمایشگاه قرآن کریم از یکم تا چهاردهم فروردین در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، نشست خبری سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور شبیر فیروزیان، سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه پانزدهم اسفند ۱۴۰۲ در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

پس از پخش کلیپی از نمایشگاه دوره سی‌ام قرآن کریم، فیروزیان در صحبت‌هایی گفت: برپایی نمایشگاه قرآن کریم نشانه اهتمام نظام به امر قرآن است. این نمایشگاه یک پدیده متمرکز است که اگر درست برپا شود، قطعا یک پدیده جریان‌ساز می‌شود. به امید خدا و با اخلاص تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به برنامه‌های ملی قرآنی مثل مسابقات قرآن، برنامه تلویزیونی محفل، نمایشگاه قرآن، طرح‌های ملی مثل مستوران، توضیح داد: این مجموعه اقدامات ان‌شاءالله جهشی پیدا می‌کند، در دولت مردمی و قرآنی که پذیرای سلایق مردم است در نمایشگاه قرآن هم بدین‌ها معتقدیم. از سوی دیگر نمایشگاه قرآن، سکولار و بی تفاوت نسبت به سایر مناطق دنیا نیست.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما قرار است در نمایشگاه قرآن جهاد تبیین با ابزار هنر را طرح کنیم، گفت: همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن برای ما روشنی بخش است، امسال هم سالی که نکوست و از بهار قرآنش پیداست. ان‌شاءالله این همزمانی برایمان امیدبخش است تا مردم سال خوب قرآنی داشته باشند. امیدواریم نمایشگاه برای مردم در ابتدای سال یک تفرجگاه دینی و معنوی باشد چرا که نمایشگاه قرآن یک نمایشگاه خانواده محور است.

فیروزیان اظهار کرد: یکی از بخش‌های محوری امسال بخش کودک و نوجوان است چرا که این مسئله برایمان خیلی مهم بود، کودکان و نوجوانان با هنر و بازی مفاهیم را یاد خواهند گرفت، ما هم در نمایشگاه با همین ابزار‌ها مفاهیم را القاء می‌کنیم. در بحث هوش مصنوعی و شرکت‌های دانش‌بنیان هم فعال خواهیم بود این مجموعه‌ها در نمایشگاه حضور جدی خواهند داشت.

وی بیان کرد: ۴۵ موسسه قرآنی و ۲۴ نهاد حاکمیتی در نمایشگاه حضور خواهند داشت. ۲۵ کشور برای حضور در نمایشگاه دعوت شده‌اند. در حاشیه بخش بین‌الملل نشست قرآنی فعال خواهد بود. بخش فلسطین، غزه، قرآن و مقاومت هم در بخش بین‌الملل و بخش دشمن‌شناسی فعالیت خواهد داشت؛ مسئله حکمرانی قرآنی را توسط اندیشگاه حیات مورد توجه قرار می‌دهیم.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه امسال سفره‌های افطار در بخش نمازخانه مصلای در نمایشگاه برقرار خواهد شد، گفت: بخش نهج‌البلاغه و دعا هم امسال فعال و پرمحتوا با برپایی نشست‌ها دایر خواهد شد. همچنین بخش مشاوره و پژوهش‌های قرآنی هم امسال در یک بسته تدوین شده است.

وی اظهار کرد: ۱۶۰ ناشر برای حضور در بخش مکتوب و دیجیتال نمایشگاه شرکت کردند و امسال این حضور کیفی‌تر است، از سوی دیگر جلسات خانگی قرآن هم امسال در نمایشگاه برپا می‌شود؛ ۲۰۵ عرضه‌کننده محصولات پوشش ایرانی اسلامی برای حضور در نمایشگاه اعلام امادگی کرده‌اند و خادمان قرآنی (۱۰تا ۱۴خادم) با حضور رئیس جمهور تجلیل خواهند شد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «می‌خوانمت» شعار دوره سی‌ام نمایشگاه سال آتی هم تکرار خواهد شد، برخی شعار‌ها باید تکرار شود تا در بلندمدت جریان‌ساز شود.

فیروزیان در بخش پرسش و پاسخ گفت: خیلی از بخش‌های نمایشگاه محتوایی هستند، حتی بخش نشر مکتوب که بخشی از آن فروشگاهی است، ما تمام تلاشمان این است که هم کار‌ها جذابیت هنری و بصری داشته باشد و هم اینکه محتوای کار‌ها حفظ شود.

وی درباره بخش بین‌الملل هم گفت: امسال این بخش بسیار پرمحتواتر خواهد بود. بخش افطار هم صف نخواهد داشت و مردم سر سفر‌ها پذیرایی می‌نشینند.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بخش امنیت نمایشگاه گفت: سال‌های قبل هیچ مشکلی نبوده، امسال هم تاکیدات ویژه شده تا با کمک حراست و نهاد‌های امنیتی امنیت تامین شود.

فیروزیان درباره تبلیغات شهری با کمک شهرداری تهران گفت: امسال بیش از ۵۰ سکوی پلتفرمی، پخش زنده برنامه‌ها از تلوبیون، شبکه قرآن، رادیو و .. خواهیم داشت. تلاقی نوروز و ماه رمضان برای ما تهدید نیست یک اتفاق خوبی است که مردم در نوروز از نمایشگاه استقبال کنند.

وی افزود: تلاش داریم کاری کنیم محصولات حجاب هیچ گرانفروشی نداشته باشد و قیمت‌ها مناسب باشد.

نمایشگاه قرآن کریم از یکم تا چهاردهم فروردین ماه ساعت ۱۷عصر تا ۲۴ در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد بود و برای شب‌های قدر ساعات برگزاری کاهش می‌یابد.

فیروزیان در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره برنامه‌های ویژه بخش کودک و نوجوان گفت: علاوه بر بخش‌های نمایشی، بازی هم خواهیم داشت. در کنار آن غرفه کتاب‌های قرآنی و دینی کودک به شکل مجزا برپا می‌شود تا خانواده‌ها به‌راحتی به تهیه کتاب بپردازند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار