252037
۲۰ اسفند ۱۴۰۲
استان البرز

ناشران حوزه ادبیات کودک تسهیلات ویژه دریافت می کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ناشرانی که در حوزه ادبیات کودک آثاری منتشر و به چاپ برسانند ، تسهیلات ویژه ای از فرهنگ و هنر به آنها تعلق می گیرد، گفت: برای تقویت بنیه خانواده و حمایت از کودکان که آینده سازان این انقلاب هستند از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.

به گزارش کودک پرس ، سعید جابری انصاری روز شنبه به اهمیت کودکان که آینده سازان این انقلاب و کشور هستند اشاره کرد و افزود: بر اساس روایت دینی و اسلامی سن سه تا هفت سالگی کودک تلقی می شود که از اساسی ترین و تاثیر گذارترین دوره هایی است که کودک در آن رشد ، پرورش و تربیت پیدا می کند که از نویسندگان ، هنرمندان و ناشرین استان انتظار می رود تا تلاش کنند و به صورت ویژه به تولید محتوا در حوزه کودک بپردازند .

وی اظهار کرد: با عنایت به سخنان مقام معظم رهبری در دهه ۷۰ در حوزه کودک از جمله اینکه فرمودند ” کودک خودمان را باید از آغاز برای ذهن مولد، سازنده و مبتکر آماده کنیم ” و از آنجایی که در کشور برای نوجوانان کارهایی شده بود و در حوزه کودک کارهای هدفدار انجام نشده بود در استان البرز شاهد یک حرکت انقلابی، حکیمانه و دغدغه مند از سوی نماینده معظم ولی فقیه برای اولین بار در کشور با تشکیل قرارگاه کودک بودیم قرارگاهی که قانونمند نمودن شدن آن در قالب مصوبات شورای فرهنگ عمومی شکل گرفت و فارغ از تصدی گری نقش راهبری در این حوزه خطیر را بر عهده دارد.

وی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وزیر و استاندار البرز همواره در حمایت از تولیدات فاخر در حوزه کودک تاکید و حمایت های خود را در این مسیر ارزانی داشته اند .

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود : یکی از اهداف ” قرارگاه کودک ” برنامه ریزی و نظارت، تسهیل گری و هدایت امور مربوط به کودک است و در این حوزه دستگاه های اجرایی ، کارشناسان مربوط به کودک تمام همت خود را به صورت اجرایی به کار می بندند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه گفت : استاندار البرز و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان برای حمایت از ” قرارگاه کودک ” که از تدابیر آیت الله حسینی همدانی نماینده محترم ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوده همه ظرفیت های دستگاه های اجرایی را برای تحقق اهداف این قرارگاه بسیج کرده اند.

جابری انصاری تولید محتواهای هویت ساز برای کودک و تقویت سبک زندگی اسلامی ایرانی از طریق ادبیات ، شعر ، سرود و فیلم را مهم و ضروری دانسته و از ناشرین و هنرمندان استان البرز و به ویژه جبهه فرهنگی انقلاب تقاضای یاری کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار