موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
127390
۲۶ آذر ۱۳۹۶
رییس حوزه هنری کودک و نوجوان مطرح کرد:

کمبود آثار نمایشنامه‌ای در حوزه کودک و نوجوان

رضایی رییس حوزه هنری کودک و نوجوان با انتقاد از کمبود جدی آثار نمایشنا‌مه‌ای در حوزه کودک و نوجوان گفت: باید با قالب‌های هنری در مورد قرآن با کودکان حرف زد.

به گزارش کودک پرس ، سیدصادق رضایی، رییس حوزه هنری کودک و نوجوان امروز در مراسم رونمایی از پنج عنوان نمایشنامه قرآنی کودک و نوجوان که در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد، گفت: در مورد اینکه آیا ظرفیت مطلوب و درستی در مورد کتاب‌های کودک و نوجوان در زمینه نمایشنامه هستیم، بحث نمی‌کنیم زیرا به شدت فقیر هستیم. در کتابخانه خانه ها اثری از نمایشنامه کودک نیست، حتی در کتابخانه‌های عمومی تعداد نمایشنامه های کودک اندک است.

 

رضایی با بیان اینکه این پنج عنوان کتاب که امروز رونمایی می شوند منبعث از قرآن هستند، عنوان کرد: برای کسانی که در درجه اول خدا را باور دارند و بعد پیامبر را باور دارند می توانیم از قرآن بگوییم، قرآن که کلام الهی است. برای مخاطبی که هنوز بالغ نشده نمی توان با زبان قرآن حرف زد، باید در قالب داستان و نمایشنامه از قرآن با کودک حرف زد. بذری که در دل کودکان می کاریم میوه اش را 20 سال دیگر می گیریم.

 

 

وی با اشاره به اثر تربیتی قرآن کریم بر روی کودکان و نوجوانان بیان کرد: زمین مساعد یعنی کودک و نوجوان مستعد، باید بسترهای لازم را برای کشف استعداد کودکان و نوجوانان فراهم کنیم. هنرمند باید در گونه های مختلف هنری برای کودک و نوجوان تولید اثر داشته باشد. صرف اینکه یک اثر هنری چاپ شود، کافی نیست.

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان تصریح کرد: کودک و نوجوان هنوز فرم نگرفته است. آیا ما در قرآن کریم مخاطب کودک و نوجوان داریم، جواب مثبت است. حضرت سلیمان در درگاه حضرت داود نوجوانی است که دارد تمرین نبوت می کند. به جای حضرت مریم که روزه سکوت گرفته نوزادی لب به سخن می گشاید؛ اصحاب کهف نوجوان بودند، یوسف وقتی خواب می بیند و برای پدرش تعریف می کند چند ساله بود. در چاه افتادن، دزدیده شدن و به اسارت گرفتن همه در زمانی بود که حضرت یوسف رشیده نبود.

 

رضایی خاطرنشان کرد: زمانی که آقای مومنی شریف گفتند از سنت های الهی در کتاب ها و آثار خود استفاده کنید برخی کتاب های قرآنی در این زمینه در استانهای ما به چاپ دوم رسیده بود. امیدوارم نمایشنامه های قرآنی که امروز رونمایی می شود به چاپ پنجاهم برسد. ما می توانیم با تلاش بیشتر نویسندگان و هنرمندان در هرمزگان در تولید نمایشنامه های قرآنی روزی این استان را قطب تولید نمایشنامه های قرآنی اعلام کنیم. کیفیت همیشه از دل کمیت بیرون می آید، به بهانه کار کیفی کردن نباید کند حرکت کنیم. استان هرمزگان آنقدر باید نمایشنامه قرآنی تولید کند که از دل آنها چند اثر خوب درآید.

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار