126932
۲۵ آذر ۱۳۹۶

خارج کردن یک تومور ۷۵۰ گرمی نادر از بینی پسر هندی+ عکس

پزشکان موفق به خارج کردن توموری به اندازه توپ بیسبال از بینی یک نوجوان ۱۷ ساله هندی شدند که ششمین مورد ثبت‌شده به لحاظ داشتن فرمی فوق‌العاده نادر از حفره بینی در جهان است.

به گزارش کودک پرس ، یک پسر نوجوان ۱۷ ساله هندی که نامی از او برده نشده، با تلاش پزشکان پس از عمل جراحی خروج غده‌ای از مجرای بینی او توانست بار دیگر راحت نفس بکشد، راحت بنوشد، راحت بخورد و راحت صحبت کند.
به گزارش سلامت آنلاین به نقل از زی‌نیوز، او بیش از یک دهه با توموری زندگی کرده بود که تنفس، خوردن و صحبت کردن و بسیاری از فعالیت‌های وی را مختل کرده بود.
جراحان هندی پس از عمل جراحی سه‌ساعته توانستند این غده مزاحم ۷۵۰ گرمی را که گفته می‌شود از رگ‌های خونی پدید آمده و روی صورتش هم رشد یافته بود از مجرای بینی وی خارج کنند.

آنها مجبور شدند برای جلوگیری از خونریزی وی حین انجام عمل جراحی فشار خون این پسر جوان را پایین بیاورند زیرا چنان که گفته شده فشار بالا می‌توانست باعث پارگی عروق و تهدید زندگی وی شود.

 

 

دکتر جی.سی. پاسی که این عمل را انجام داده گفت: این تومور بسیار نادر و در امتداد گونه بیمار در حال رشد بود و به قدری بزرگ شده بود که شبیه به یک توپ بیسبال روی صورت او به نظر می‌رسید.
وی افزود: این گونه تومورها می‌توانند از جایی پشت بینی و سینوس‌ها در امتداد قاعدهٔ جمجمه شروع به رشد و گسترش کنند و همه جای بینی، سینوس‌ها، چشم‌ها، گونه و حتی مغز منتشر شوند و اگرچه معمولاً سرطانی نیستند اما به دلیل تمایل به خونریزی شدید ممکن است تهدیدی برای جان فرد محسوب شوند.

این پسر نوجوان به دلیل آن‌که در یک روستای دورافتاده زندگی می‌کرد ابتدا مجبور بود با مشکل خود کنار آید اما پس از نقل مکان به شهری در اوتارپرادش به سراغ درمان رفت و نهایتاً با انجام عمل جراحی از مشکل خود خلاص شد.

 

 

منبع: سلامت آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار