250189
۲۵ آذر ۱۴۰۲
کودکان سرطانی

سالانه ۳۰۰۰ کودک ایرانی به سرطان مبتلا می‌شوند

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران با اشاره به بهبودی ۸۵ تا ۹۰ درصد کودکان سرطانی گفت: در ایران سالانه بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کودک زیر ۱۵ سال به سرطان مبتلا می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، حسن ابوالقاسمی اظهار کرد: متأسفانه در کشور ازنظر ثبت بیماری‌ها وضعیت جالبی نداریم تا بتوانم به این سؤال پاسخ دقیقی بدهم که چه تعداد کودک سرطانی داریم؛ اما می‌دانیم که سالانه بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کودک سرطانی زیر ۱۵ سال به جمعیت این بیماران اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ سال پیش تعداد پزشکانی که در این حوزه فعالیت داشتند، دو یا سه نفر بیشتر در ایران نبود، افزود: اکنون بیش از ۱۶۰ فوق تخصص خون و سرطان کودکان در کشور خدمات درمانی ارائه می‌دهند و تقریباً در همه استان‌ها حداقل یک نفر و حداکثر ۵ نفر فوق تخصص حضور دارند.

این فوق تخصص خون و سرطان کودکان خاطرنشان کرد: تا ۳۰ سال پیش، فقط حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد کودکان مبتلا به سرطان بهبود پیدا می‌کردند؛ اما این میزان الان به ۸۵ تا ۹۰ درصد رسیده است.

وی گفت: اتفاقات خوبی درزمینهٔ درمان کودکان سرطانی در کشور افتاده اما در مقاطعی به تحریم آمریکایی‌ها برخورد کردیم و آن‌ها هدف‌دار در تهیه داروهای مورد نیاز ما، سخت‌گیری کردند و اجازه نمی‌دادند پول را منتقل کنیم یا دارو را ارسال کنند؛ البته از طریق کشورهای دیگر دارو را تهیه کردیم، همچنین تعدادی از داورهای مورد نیاز نیز در ایران ساخته‌ شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله ادامه داد: با راه‌اندازی مراکز پیوند مغز و استخوان مخصوص کودکان، اکنون وضعیت کشور درزمینهٔ درمان کودکان مبتلا به سرطان وضعیت خوبی دارد.

ابوالقاسمی یادآور شد: سرطان خون با سهم ۲۰ تا ۲۵ درصدی شایع‌ترین انواع سرطان‌هاست و بعدازآن سرطان مغز قرار دارد، سرطان غدد لنفاوی، کلیه، فوق کلیه و استخوان نیز به ترتیب سرطان‌های شایع هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار