250868
۲۹ دی ۱۴۰۲
مرجان رضوانی

سن حمایت تحت حمایت محک به 18 سال رسید

با همراهی مردمان ایران زمین تاکنون بیش از 42000 کودک مبتلا به سرطان، در مسیر درمان تحت حمایت محک قرار گرفته‌اند

به گزارش کودک پرس ، با همراهی مردمان ایران زمین تاکنون بیش از 42000 کودک مبتلا به سرطان، در مسیر درمان تحت حمایت محک قرار گرفته‌اند. مرجان رضوانی، معاون مدیرعامل در امور خیریه‌ با بیان آنکه از شروع فعالیت این مؤسسه، سن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان مطابق با پروتکل‌های بین‌المللی تغییر کرده است گفت: «در ابتدای فعالیت محک، حداکثر سن کودکان بیماری که تحت پوشش محک قرار می‌گرفتند 14 سال بود. در اوایل دهه 90 مطابق با دستورالعمل‌های درمان کودکان مبتلا به سرطان، این سن به 16 سال رسید. از سال گذشته، با تعریف جدید و بین‌المللی مفهومِ کودک که مورد تأیید وزارت بهداشت نیز قرار دارد، تمامی افراد زیر 18 سال کودک محسوب می‌شوند. از این رو، هر فرد زیر 18 سال در سراسر ایران در صورت ابتلا به یکی از انواع سرطان‌های کودکان، تحت حمایت محک قرار می‌گیرد و از خدمات این مؤسسه در زمینه‌های درمانی و حمایتی بهره‌مند شود.»

وی با اشاره به آنکه محک متعهد است تا هزینه دارو و درمان تمامی کودکان مبتلا به سرطان سراسر کشور را تأمین کند ادامه داد: «با افزایش سن حمایت از کودکان به 18 سال، تعداد کودکان تحت حمایت محک 18 درصد افزایش یافته است و این بدان معناست که محک برای تأمین هزینه رو به افزایش دارو و درمان، نیازمند همراهی بیشتر نیکوکاران است.»

رضوانی افزود: «از ابتدای فعالیت محک تا پایان سال 1401 بیش از 42 هزار کودک از سراسر کشور تحت حمایت محک قرار گرفته‌اند و مطابق گزارش‌های محک، روزانه 7 کودک به جمع فرزندان محک افزوده می‌شود. در شرایطی که هزینه یک روز درمانیاری هر کودک به صورت میانگین 175 هزار تومان است، مسئولیت محک برای تأمین هزینه‌های دارو و درمان فرزندانش بسیار سنگین است.»

معاون مدیرعامل در امور خیریه در پایان گفت: «محک امیدوار است با یاری نیکوکاران نوع‌دوست خود که سخاوتمندانه به فکر آینده‌سازان ایران هستند، بتواند تمامی کودکان مبتلا به سرطان ایران را تا رسیدن به روزهای خوش سلامتی، همراهی کنند.»

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار